Scholten Awater geeft aan de omzetgrens van 100 miljoen euro te hebben overschreden. De hardwareleverancier uit Lent zegt een opmerkelijke groei te hebben doorgemaakt.
Ook is op 1 mei bij Scholten Awater een nieuwe marketingmanager begonnen, Marcel Hofstra vervangt Katja Thannhauser. Hofsta heeft de afgelopen 12 jaar bij Kender Thijssen gewerkt. Thannhauser is per 1 april voor zichzelf begonnen.
In 2004 behaalde de leverancier van hardware en IT-diensten nog een omzet van 65,3 miljoen euro. Voor 2007 wordt een omzet verwacht van 107,5 miljoen, een groei van 65 procent in drie jaar.
Directeur Theo Willems: "Het is onze ambitie de standaard te zetten. Letterlijk betekent dit dat wij de standaardisering van de IT-markt omarmen. Figuurlijk betekent het dat wij de ambitie hebben om de grootste te worden op ons gebied: hardware en IT-diensten. Want in een gestandaardiseerde markt is schaalgrootte essentieel om te overleven. Dus blijven we ons verder verbeteren en ontwikkelen, blijven we keihard groeien en blijven we waarde toevoegen."
Willems omschrijft wat value-add voor hem betekent: "Voor de een is dat 100 pc’s bestellen met één telefoontje. Voor de ander een vaste prijs per werkplek betalen. Een volgende vindt een hardwareleverancier die ook alles kan vertellen over software gemakkelijk. En weer een ander wil dat hardware op voorraad en binnen 24 uur leverbaar is. Wij bieden het onze klanten allemaal. Zij roepen, wij draaien."