Vorig jaar ging de Capgemini Open Source Award naar het programma Game Designer. De winnaar van dit jaar wordt op 9 mei bekendgemaakt. Het team dat een online interface bedacht voor het doen van administratief werk is een van de kanshebbers.
Juryleden van de programmeerwedstrijd CodeYard maken vrijdag 9 mei bekend wie de winnaar is van de Capgemini Open Source Award. Vijf teams bestaande uit een scholier en een docent maken kans op de prijs.
De projecten die vorige maand de halve finale wonnen, variëren van een online interface ter vereenvoudiging van administratieve taken op scholen tot een Content Management Systeem en worden tijdens de finale door de teams gepresenteerd. De jury van afgevaardigden uit bedrijfsleven, overheid en wetenschap beslist welk team er met de award en het bijbehorende geldbedrag van vijfduizend euro naar huis gaat.
Informatica
CodeYard is een initiatief van het Instituut voor Informatica en Informatiekunde van de Radboud Universiteit Nijmegen en stichting NLNet. Het project maakt het scholieren mogelijk te bouwen in open source-software en moet scholieren interesseren voor informatica.
Vorig jaar ging de Capgemini Open Source Award naar de Antwerpse scholieren Nathan Samson en Sam Heijens. Zij wonnen de prijs voor het programma Game Designer. Met dit programma kunnen 2D-spelletjes gemaakt worden, zonder dat daar programmeerkennis voor nodig is.