MIX essentials, het Microsoft-evenement voor (online) grafisch ontwerpers en webontwikkelaars vindt plaats op 22 mei in de Amsterdam RAI en valt samen met de eerste dag van DevDays 2008.
MIX essentials is dé gelegenheid om met Microsoft in contact te komen en van gedachten te wisselen over de toekomst van het web. Deelnemers kunnen kennis maken met de laatste ontwikkelingen op de grens van content en commercie, PC en TV, Windows en het web. Maar deze sessies zijn niet alleen bedoeld voor creatieve professionals die zich op webdevelopment en -design concentreren. Ook de inzet van nieuwe webtechnologieën voor het verbeteren van online klantervaringen komen uitgebreid aan bod.
Het evenement biedt bezoekers diepgaande sessies die ingaan op alle designaspecten van Windows- en webapplicaties en inzicht geven in de nieuwste webtoepassingen. Ontwerpers kunnen zich op de hoogste stellen van de meest recente webtechnologie van Microsoft, waaronder Silverlight2, Internet Explorer 8, "Atlas"/AJAX, ASP.NET, Windows Cardspace, Windows Presentation Foundation, Windows Media en nog veel meer. Webontwikkelaars kunnen leren hoe zij met Microsofts platformtechnologie een rijke webervaring kunnen creëren met video, geavanceerde typografie, vector graphics, en 3D graphics. Voor degenen die geïnteresseerd zijn in de zakelijke kant van het web zijn er sessies over nieuwe manieren om hun site te laten onderscheiden van die van hun concurrenten en strategieën om de bruikbaarheid van hun site verder te verbeteren.
De ‘experience management’ expert Lou Carbone verzorgt op 22 mei de keynote speech. Hij gaat in op de omgang met ‘experience clues’, bewust en onbewust. Deze clues (aanwijzingen) hebben invloed op emoties die weer invloed hebben op de consument en daarmee hun gedrag. Carbone benadrukt de noodzaak om ons zakelijk denken uit het industriële tijdperk te veranderen van maken en verkopen in voelen en reageren. Hij legt uit hoe ontwerpers en ontwikkelaars deze beleving kunnen realiseren en welke enorme impact deze heeft op de waarde voor de klant, zijn loyaliteit en de verkoop.
Het programma voor MIX essentials
Getting Clued into Experience Management – Lou Carbone, Experience Engineering.
The Business of Microsoft Silverlight – Martin Tirion, Microsoft.
Advertising and video – David Pugh-Jones, Microsoft.
The designer-developer workflow – Hans Frederiks, Dzone.
Surface: Predicting the Past. Surface markeert de overgang van de grafische gebruikersinterface naar de natuurlijke gebruikersinterface – August de los Reyes, Microsoft.
Meer informatie over het programma van MIX essentials is te vinden op www.devdays.nl. Hier kunnen geïnteresseerden zich ook inschrijven.