HP introduceert nieuwe software waarmee organisaties de uitrol van Service-Oriented Architecture (SOA) projecten kunnen versnellen, het beheer ervan verbeteren en risico’s verminderen.
De introductie omvat nieuwe versies van HP Service Test en HP Service Test Management, de leidende testproducten voor SOA, en uitbreiding van de softwareoplossingen HP Business Availability for SOA, HP Diagnostics for SOA, en HP SOA Policy Enforcer.
SOA is een benadering voor het leveren van IT services op een veilige en beheersbare manier, gebruikmakend van los aan elkaar gekoppelde, herbruikbare en gestandaardiseerde technologieën, die snel aangepast kunnen worden aan veranderende zakelijke behoeften. Om een SOA-implementatie echt succesvol te laten zijn en waarde te laten toevoegen aan de organisatie, moet de gehele organisatie vertrouwen hebben dat de services correct functioneren, schaalbaar zijn als de vraag toeneemt en voldoen aan de eisen van de organisatie.
De softwareproducten van HP versnellen de adoptie van SOA binnen grote organisaties doordat het de zekerheid geeft dat de services minimaal voldoen aan de specificaties voor het ontwerp en functioneren. Door deze oplossingen over de hele services lifecycle van planning, kwaliteit en werking te integreren, kunnen klanten erop vertrouwen dat essentiële applicaties worden ondersteund, zonder risico op uitval of vermindering van de prestaties.
"Klanten die hun op SOA gebaseerde applicaties willen schalen, erkennen dat, om bij te dragen aan hun zakelijke doelstellingen, SOA een naadloos geïntegreerd onderdeel van hun kwaliteits- en beheerinfrastructuur moet zijn," zegt Tim Hall, director of SOA products, Software, HP. "HP is het enige bedrijf dat een geïntegreerde oplossing van SOA governance, kwaliteit en beheer levert. Onze modulaire aanpak geeft klanten het vertrouwen om snel van initiële pilots naar brede uitrol van SOA te schakelen."
HP Quality Management for SOA
HP’s Quality Management for SOA geeft grote organisaties de zekerheid dat services betrouwbaar functioneren in iedere omgeving. Nieuwe eigenschappen zijn:
· HP Service Test Management – maakt teams voor kwaliteitsbeheer mogelijk, voor het plannen, ontwerpen en uitvoeren van activiteiten op het gebied van kwaliteitsbeheer, vanuit een op services gericht perspectief. Dankzij HP Service Test Management kunnen teams direct rapporteren over de pre-productie kwaliteit van alle op SOA gebaseerde services. Ook integreert het met HP SOA Systinet voor het automatisch gebruik van kwaliteitsbeheer metrics, zodat managers en gebruikers gewaarschuwd worden wanneer services gereed zijn voor gebruik.
· HP Service Test – voor het functioneel testen van SOA services, zodat het risico op uitval van applicaties wordt geminimaliseerd. Testing is volledig geïntegreerd met uitgebreide portfolio van HP.
HP SOA Management
HP’s oplossingen voor het beheer van SOA werken zelfstandig voor kleine of grote SOA-projecten, maar kunnen ook volledig geïntegreerd worden in de IT-omgeving van grote ondernemingen. Deze flexibiliteit geeft SOA-architecten het vertrouwen dat initiële investeringen in SOA-projecten omarmd worden door de IT-organisaties als de adoptie van services toeneemt. Toevoegingen aan HP SOA Management omvatten:
· HP Business Availability Center (BAC) for SOA – een module voor HP’s real-time business service en applicatie-beheeroplossing, gebouwd voor de uitdagingen van SOA. Het beheert de shared services zonder problemen binnen de bestaande IT-infrastructuur en -processen. Door actief beheer, gebruikmakend van bewezen processen en technologieën, wordt het risico van de uitrol van diensten verminderd. HP BAC for SOA biedt ook proactieve probleemoplossing voordat de services invloed hebben op de klanten of zakelijke processen.
· HP Diagnostics for SOA – biedt technische SOA-teams de mogelijkheid om het gedrag van hun shared services te analyseren, zodat eventuele problemen in een vroeg stadium geïdentificeerd en opgelost kunnen worden. HP Diagnostics for SOA kan volledig zelfstandig ingezet worden voor SOA-projecten, maar integreert ook naadloos in BAC for SOA voor het beheer van grote organisaties.
· HP SOA Policy Enforcer – overbrugt de afstand tussen SOA-beheer en run-time SOA governance. HP SOA Policy Enforce biedt de zekerheid dat services voldoen aan technische zakelijke eisen door actieve monitoring en beveiligings-, prestatie- en andere zakelijke behoeften toe te passen. De data wordt direct ingevoerd in HP Diagnostics for SOA voor uitgebreide analyse.
"In onze heterogene SOA-omgeving is het essentieel dat we het governance-proces kunnen automatiseren, met naadloze integratie van het testen en de uitrol van services," zegt David Lindley, Enterprise Architect, Blue Cross Blue Shield of Florida. "Dit is vooral belangrijk wanneer we de uitrol van services opschalen en bewegen van een bottom up naar top down benadering."
HP’s oplossingen voor de uitrol van SOA bieden best practices en nieuwe producten voor de automatisering van SOA governance-, kwaliteit- en beheerprocessen die nodig zijn voor een succesvolle adoptie van SOA. HP biedt ook services voor de versnelling van creatie van zowel de SOA-strategie als -ontwikkeling. HP ondersteunt de heterogene aard van de huidige IT-organisaties en stelt klanten in staat om SOA-oplossingen succesvol te integreren, onafhankelijk van de bestaande onderliggende applicaties, platformen en infrastructuur.
Kijk voor meer informatiue over het HP SOA portfolio op www.hp.com/go/SOA.