Van den Ende en Deitmers nemen een substantieel belang van 30 procent in Central Point, een aanbieder van computerproducten.
Hubert Deitmers, managing partner en mede-eigenaar van Van den Ende & Deitmers is van mening dat Central Point uniek is gepositioneerd in een snelgroeiend marktsegment. "Bedrijven en consumenten kopen steeds meer producten online. Op basis van de ‘long tail’ gedachte speelt Central Point in op deze trend. Wij zijn enthousiast over de plannen en ambities van dit jonge bedrijf en willen graag onze kennis en ervaring inzetten om Central Point sterker op de kaart te zetten."
Op de website van Central Point hebben meer dan 100.000 klanten een persoonlijke account.
Central Point is eind 2002 opgericht en had in 2007 een omzet van meer dan 29 miljoen euro. De website van Central Point staat in de top 6 van best bezochte ICT hard- en software websites. Het bedrijf is onder andere opgenomen in de Deloitte Technology Fast 50.
Central Point is het derde e-commerce bedrijf in de portfolio van Van den Ende & Deitmers.
Begin deze maand nam Van den Ende & Deitmers nog een substantieel minderheidsbelang in de sociale netwerksite Hyves.
Het Crossmedia Fund van Van den Ende & Deitmers investeert in bedrijven die actief zijn in bijvoorbeeld telecom, televisie en media. Het Crossmedia Fund heeft eerder geïnvesteerd in onder meer televisieproducent Eyeworks, casual gaming Spill Group en Readershouse Brand Media (sponsored magazines).
Leuk om te lezen dat mijn favoriete leverancier zo’n mooie stap heeft genomen. Na Hyves overigens weer een mooie investering voor van Van den Ende & Deitmers.