Met een tekort aan deelnemers had de AccountView Academy geen gemakkelijke start. Toch geeft de producent van bedrijfssoftware niet op. Met eigen recruiters en een focus op mbo’ers, hoopt het bedrijf zijn partners binnenkort te voorzien van een flinke voorraad ict-personeel.
AccountView Academy maakt zich op voor een nieuwe lichting studenten. Deelnemers die zich inschrijven voor het opleidingstraject, kunnen rekenen op een werkplek bij een van de partners van het bedrijf. Commercieel directeur Casper Haspels hoopt dat het klaslokaal komend seizoen wél volzit.
Het is een van de vele pogingen waarmee bedrijven de poel van ict’ers wil vergroten: de AccountView Academy. Het softwarebedrijf wil zijn partners ondersteunen in de zoektocht naar ict-personeel, door heao’ers te werven en op te leiden. Het traject duurt een jaar: na een softwareopleiding worden de deelnemers ook getraind in Prince2.
De studenten kunnen tijdens en na de studie aan de slag als implementatieconsultant bij een van AccountViews partners. Een andere mogelijkheid is een werkplek als salesadviseur. Haspels: "Er is niet alleen een tekort aan technici, maar ook aan personeel dat kan verkopen."