EDS heeft een dienstverleningscontract afgesloten met producent van kantoorapparatuur Xerox. De overeenkomst heeft een waarde van 263 miljoen dollar en komt drie weken na de grote deal die EDS met Shell sloot.
Xerox en EDS breiden hun bestaande ict-dienstverleningscontract uit. Hiertoe is deze week een nieuwe overeenkomst gesloten met een totale waarde van 263 miljoen dollar en een looptijd van vijf jaar. Als onderdeel van het contract gaat EDS het beheer verzorgen van de servicedesk, de hardware en servers van Xerox. Wereldwijd gaat het om 55.000 gebruikers in meer dan twintig landen.
De ict-dienstverlener biedt via een single-point-of-contact service desk ondersteuning aan de medewerkers van Xerox in 21 verschillende talen. Microsoft levert de software en besturingssystemen. EDS was al dienstverlener bij Xerox. Het bedrijf blijft de al bestaande diensten verzorgen.
"EDS weerspiegelt onze wereldwijde dekking en heeft kennis en ervaring van onze business, industrie en ict in het algemeen. Dit helpt ons bij het reduceren van ict-kosten en het behalen van de door ons gestelde doelstelling om met technologie alertheid, productiviteit en dienstverlening te verhogen", zegt John McDermott, algemeen directeur bij Xerox.