Unisys Corporation demonstreert tijdens de Overheid & ICT beurs, van 22 tot en met 24 april, zijn klantcontact-oplossing zoals ontwikkeld voor het UWV Klanten Contact Centrum. De klantcontactarchitectuur, gebaseerd op Microsoft.NET-technologie, is als eerste binnen de publieke sector COPC gecertificeerd.
Het UWV, ontstaan na een fusie van vijf uitvoeringsinstellingen, wilde de dienstverlening naar clienten verbeteren en introduceerde om die reden de UWV Telefoon, een centraal telefoonnummer waar alle klanten van het UWV met hun vragen terecht kunnen. Unisys ontwierp een contactcentrum met een striktere scheiding tussen de taken van front- en back-office, volgend op de opdracht van het UWV om een flexibel klantregistratie- en trackingsysteem te ontwikkelen. Dit leidde tot een professionelere benadering van klanten door een sterk en efficiënt front-office. Tegelijkertijd is er door deze aanpak voor medewerkers in de back-office meer ruimte beschikbaar om die werkzaamheden uit te voeren die tot hun hoofdtaak behoren; het beoordelen van aanvragen voor uitkeringen. Deze technische oplossing zorgt ook voor betere beheerefficiency.
Unisys demonstreert de oplossing zoals die in gebruik is in het UWV Klanten Contact Centrum tijdens de Overheid & ICT beurs in de Jaarbeurs in Utrecht, van dinsdag 22 april tot en met donderdag 24 april. Voor meer informatie over deze samenwerking, kunt u terecht op de stand van Unisys, F054 in hal 10.