Ict-dienstverlener Inter Access introduceert een verbeterde oplossing waarmee gemeenten hun elektronische dienstverlening kunnen uitbreiden. Met het Inter Access Zakenmagazijn moeten klanten en medewerkers van gemeenten betere informatie krijgen. Ook ontstaat er meer inzicht in de status van aanvragen, volgens Inter Access op een kostenefficiënte manier.
Met het Zakenmagazijn speelt Inter Access in op de tendens naar vraaggericht werken binnen gemeentelijke organisaties. Daarbij staat de klant centraal en levert een gemeente geïntegreerde dienstverlening. Het Zakenmagazijn zorgt voor een goed inzicht in lopende en afgedane zaken door aanvragen, documenten en andere zaken vast te leggen en te ontsluiten. De oplossing fungeert daarbij als tussenlaag (midoffice) tussen de klanten, organisatie en de vele losse backoffice-systemen die een proces ondersteunen.
Het Zakenmagazijn is 24 uur per dag en zeven dagen in de week toegankelijk voor de klant, die via het frontoffice of de Persoonlijke Internet Pagina een overzicht kan krijgen van alle lopende en afgeronde zaken.
Het product biedt onder meer een beter inzicht in de afhandeling van de aanvragen, onder meer door de overzichten met aantallen aanvragen, doorlooptijden, gemiddelde afhandelingstermijnen en overschrijdingen van termijnen. Met deze informatie kan het management trends ontdekken en maatregelen nemen om de efficiëntie van de organisatie te vergroten.
De oplossing voldoet aan het Gemeentelijk Functioneel Ontwerp 'zaken' (GFO Zaken) en de Nederlandse Overheid Referentie Architectuur (NORA), dat door de belangenorganisaties EGEM en ICTU is vastgesteld.