Maandag 21 april is het 20 jaar geleden dat Compricon Nederland werd opgericht.
Klein begonnen in 1988 en inmiddels uitgegroeid tot een middelgrote distributeur voor de datacommunicatie- en telecommunicatiemarkt, is Compricon een stabiele en gewaardeerde factor gebleken en gebleven. Compricon is de "Value Added Distributeur" die het langst actief is in haar markten. Onder zowel dezelfde naam als onder dezelfde eigenaar. Nu gaat het roer om: een meer marktgerichte koers is het duidelijke bewijs dat Compricon meer wil en daarvoor gaat.
De oorsprong van Compricon ligt in bekabeling. Zo heeft het bedrijf nog steeds haar eigen productie- en assemblage afdeling. In de loop van de tijd veranderde de markt waardoor het assortiment werd verbreed met producten gericht op networking, zowel passieve als actieve componenten. Hier werd de basis gelegd voor het huidige Compricon, waar een persoonlijke benadering gecombineerd met een hoog kennisniveau het verschil maakt met de concurrentie. "Wij zijn geen dozenschuiver" aldus Frank de Vries, CEO en eigenaar van Compricon. "En we denken al helemaal niet in producten" vervolgt hij. "Wij denken in oplossingen, zowel voor onze partners als hun klanten".
Tegenwoordig heeft Compricon een aantal Business Units van waaruit haar klanten met oplossingen worden bediend: Cabling & Connectivity, Fiber Optics, Networking, KVM, Security en Surveillance over IP. Hieruit blijkt dat Compricon aanzienlijk meer biedt dan toen het begon. "Wij zijn al een tijd niet meer het kabelboertje uit het Zuiden" aldus De Vries. "Die fase zijn we al lang ontgroeid. En dat willen we ook laten zien. We werken vanuit twee moderne, grote panden, waarbinnen 10.000 m³ is gereserveerd voor onze logistieke operatie.".
Recentelijk is besloten om de koers nog beter af te stemmen naar de behoefte van de klanten. "Door goed te luisteren naar wat de markt van ons vraagt zullen we niet langer een productgerichte- maar een klantgerichte organisatie zijn, waar de nadruk ligt op het bieden van kwalitatief hoogstaande oplossingen" zegt Frank van Kessel, Sales Manager bij Compricon. "Zo zullen we beter en sneller kunnen anticiperen op de behoeften in onze markten. In combinatie met onze bekende, persoonlijke benadering zullen we onze klanten op een actieve manier van dienst zijn."
Om deze nieuwe koers meer elan te geven, zal Compricon een nieuwe huisstijl gaan introduceren. "De nieuwe huisstijl zal het ‘nieuwe’ Compricon weerspiegelen," zegt Van Kessel. "En daarmee onze identiteit beter tot uitdrukking laten komen. Een nieuwe koers met een nieuwe, frisse uitstraling". Deze nieuwe huisstijl zal worden geïntroduceerd tijdens Compricon’s Customer Event, de Compricon Experience 2008. Dit evenement zal plaatsvinden op 4 juni 2008. Hierbij is iedereen van harte welkom om kennis te maken met het vernieuwde Compricon en haar oplossingen.