Wacom, leverancier van pentabletten, interactieve pen displays en digitale interface oplossingen, heeft een nieuwe structuur voor het EMEA verkoopteam en nieuwe benoemingen bekend gemaakt.
De stap is het gevolg van Wacom’s zakelijke succes in EMEA in de afgelopen jaren waarin de onderneming een gemiddelde groei van 20 procent per jaar. De nieuwe structuur helpt Wacom zich voor te bereiden op de verwachte groei vooral in de consumenten sector en in opkomende markten.
Onder leiding van Han Stoffels, CEO van Wacom Europe, werd Wacom’s verkoopafdeling in twee divisies gedeeld – channel sales en business development. Channel sales zal nu worden opgesplitst in drie regio’s, te weten Zuid-Europa, Noordwest-Europa en Centraal-Europa/Midden-Oosten/Afrika (CEMEA), die naast de business development afdelingen zullen opereren.
In aanvulling op zijn positie als general sales manager Noordwest-Europa is Frans Ditmer benoemd tot director sales en business development. Jean-Marc Blondel wordt general sales manager Zuid-Europa, terwijl Andreas Küsters is aangetrokken om Wacom’s positie te verbeteren in de opkomende markten in Centraal-Europa, Rusland, Midden-Oosten en Afrika.
De business development afdeling onder leiding van Peter Sommer blijft onveranderd, maar krijgt de taak om Wacom’s online verkoopactiviteiten te ontwikkelen als belangrijke generator van revenuen. Voorts is Peggy Kaeding benoemd als manager internal sales. Zij zal alle verkoop en business development support activiteiten in EMEA coördineren.
Naast versterking van het sales team stelt deze herstructurering Han Stoffels tevens in staat om zich meer op zijn rol van CEO te concentreren en zijn corporate verantwoordelijkheden na zijn benoeming tot executive officer van Wacom Co. Ltd. in 2007. Hij zegt: "De nieuwe structuur is een bevestiging van ons succes de afgelopen jaren en onze intentie om ook in de toekomst te blijven groeien. We hebben nu een zeer sterk team en ik ben er van overtuigd dat onze verkoopinspanningen hierdoor verder zullen verbeteren."
Voordat hij in 2003 in dienst trad van Wacom bekleedde Frans Ditmer verschillende internationale posities bij Ricoh Europe B.V., waar zijn focus was gericht op de ontwikkeling van dochtermaatschappijen en distributie alsmede regionale uitbreiding in EMEA. Sinds zijn indiensttreding bij Wacom was hij als General Sales Manager EMEA verantwoordelijk voor de uitbreiding van het verkoopkanaal.
Jean-Marc Blondel werkt sinds januari 1998 bij Wacom. Hij is gespecialiseerd in de distributie en retail van IT grafische producten. Hoogtepunten uit zijn Wacom-carrière omvatten het neerzetten van Wacom als een succesvolle zakenpartner, de oprichting van Wacom’s kantoor in Frankrijk en de installatie in 2005 van Wacom’s PartnerPlus programma gericht op resellers.
Andreas Küsters komt van Ricoh Europe en brengt 11 jaar ervaring mee in het opzetten van internationale distributienetwerken voor consumenten- en professionele producten.