HP en Microsoft beloven hun Frontline partners hoge marges als ze virtualisatie software en unified communications oplossingen verkopen.
Dit zeiden beide bedrijven tijdens de HP’s EMEA Preferred Partner Conference in San Francisco. Het nieuwe HP en Microsoft Frontline Partner Programma is gericht om samen via partners meer virtualisatie en unified communications (UC) te verkopen. Dat kan worden uitgevoerd door Microsoft Gold Partners en HP Preferred Partners, die een specialisatie hebben bij de Enterprise Storage Services (ESS) groep.
Wolfgang Eberman, vice president, Small en Midmarket Solutions en Partner Group bij Microsoft, zegt tegen CRN Nederland dat alle betrokken partners support krijgen op het gebied van pre-sales, post-sales en technologie. Hij verwacht dat de markt voor virtualisatie de komende vijf jaar verdubbeld.
Als een partner word toegelaten tot het Frontline Partner Programma dan krijgt hij merkondersteuning en mag hij gebruik maken van een speciale portal. De partner kan een extra marge pakken tot zes procent op de hardware en tot 10 procent marge op de software. Frontline partners krijgen ook co-marketing training, demand generation support en verkoopondersteuning.
Partners kunnen voor meer informatie terecht op HP’s Smart Portal: http://h20375.www2.hp.com/portal/site/publicsmartportal/