HP introduceerde onlangs zijn Accreditation, Certification and Test Program (ACT) tijdens Office Printing ’08 in Budapest.
Het programma is erop gericht partners op interne processen, ontwerpen en oplossingen te accrediteren. Volgens HP kunnen klanten hiermee meer vertrouwen in de kwaliteit van oplossingen hebben en worden implementatie- en ondersteuningskosten lager.
Met het ACT-programma zorgt HP ervoor dat de interne ontwikkeling en ondersteuning bij partners aan strenge eisen voldoen en dat applicaties getest zijn om met HP hardware en software te kunnen samenwerken. Met het HP Open Extensibility Platform kunnen ontwikkelingspartners hun software op maat maken en laten draaien op het volledige mfp-portfolio van HP.
Het ACT-programma is een uitbreiding van het HP Solutions Business Partner Programma. Enterprise-klanten hebben de optie om gecertificeerde Gold en Platinum partneroplossingen en diensten direct van HP te kopen.
Het programma bestaat uit drie fases: in aanmerking komen en accreditatie; ontwerpanalyse en testen en de uitgave van certificatie. De 10 partners die zijn geaccrediteerd door HP in april 2008 zijn Assentis, Capella Technologies, Captaris, Equitrac, Jetmobile, Kofax, MPI, Omtool, Pharos Systems en ReadSoft. Bij de lancering zijn 14 gecertificeerde oplossingen beschiknaar van geaccrediteerde partners Capella, Jetmobile, Kofax, MPI en Pharos Systems.
Uitbreiding portfolio
Verder annonceerde HP een uitbreiding op zijn printportfolio met oplossingen, diensten en apparaten voor EMEA. "Business printen is een dynamische markt vanwege de explosie van content en diensten op het web, de versmelting met printers en het network en de verbeteringen in de papier-werkflow", meent Bill DeLacy, senior vice president & general manager, HP IPG EMEA.
Nieuwe gereedschappen die werden geïntroduceerd zijn erop gericht klanten hun zakelijke documenten en materialen persoonlijk te maken, met effectiever gebruik van website content. HP Smart Template Printing is een nieuwe HP-oplossing waarmee eindgebruikers verschillende kant en klare sjablonen kunnen opslaan in het geheugen van bepaalde nieuwe HP LaserJet printers. Zo kunnen eindgebruikers persoonlijke brieven, rekeningen, postkaarten en ander materiaal voor zakelijk gebruik zelf produceren, op voorgedrukt papier.
Met HP Smart Web Printing kunnen mkb’ers informatie vanaf het internet makkelijker knippen, printen, opslaan en hergebruiken. De applicatie wordt geleverd met de laatste HP-printers en kan worden gedownload van HP’s website (www.hp.com/go/smartwebprinting). Met dit gereedschap kunnen eindgebruikers alleen printen wat ze nodig hebben van het web, en wordt reclame, onnodige tekst en beeld eruit gehaald.
Verder heeft HP een aanpak met vier stappen ontwikkeld waarmee eindklanten hun printpark en documentflow kunnen verbeteren. Met het HP Industry Benchmark Assessment kan de gezondheid van de output van de organisatie worden gemeten en kan de realiteit tegen industriële standaarden vergeleken worden.