Nuance Communications, leverancier van spraakoplossingen, introduceert Nuance Voicemail to Text. Deze oplossing kan voicemailberichten omzetten in tekstberichten en wordt als service aangeboden door telecomoperators. Dankzij de spraakherkenningsoplossingen van Nuance kunnen gebruikers de voicemails die zijn ingesproken, omzetten naar tekst en deze vervolgens ontvangen als een sms of e-mail.
De leverancier van spraakherkenningssoftware Nuance Communications heeft Voicemail to Text op de markt gebracht. Gebruikers van deze toepassing hoeven niet langer zelf de informatie uit een ingesproken bericht te noteren als ze onderweg zijn, bijvoorbeeld in de auto. De informatie gaat ook niet verloren. Tekstberichten kunnen immers bewaard, bewerkt en doorgestuurd worden.
Nuance Voicemail to Text kan met elk standaard voicemailsysteem worden geïntegreerd. Bellers spreken een bericht in op het voicemailsysteem dat wordt omgezet in tekst en teruggestuurd naar het voicemailplatform, waarna het als e-mail of sms aan de gebruikers wordt aangeboden.
De service maakt gebruik van de spraakherkenningssoftware Dragon NaturallySpeaking.