Slechts veertien procent van de organisaties maakt gebruik van Information Lifecycle Management (ILM). Het belangrijkste argument om dat eventueel wel te gaan doen is om de beschikbaarheid van gegevens te verhogen.
Organisaties zijn nog weinig bezig met het beheren van de levenscyclus van bedrijfsinformatie. Slechts veertien procent van de organisaties maakt gebruik van Information Lifecycle Management (ILM). Bijna de helft van de organisaties (47,7%) doet dat niet, en 38,3 procent van de ict’ers weet niet in hoeverre hun organisatie ILM heeft doorgevoerd. Dat blijkt uit onderzoek van MarketCap in opdracht van Computable onder 321 bezoekers van de website van Computable.
Het verbeteren van de beschikbaarheid van informatie is het belangrijkste argument om ILM (eventueel wel) binnen de eigen organisatie door te voeren. In totaal bijna zestig procent (58%) van de respondenten wijst één van de volgende drie argumenten als belangrijkste argument aan voor de invoering van ILM: "verlagen van het risico op verminderde beschikbaarheid of verlies van informatie" (26%), "het vergroten van de effectiviteit van informatiebeschikbaarheid" (20%), of "menselijke fouten of interferenties willen verminderen" (12%).