HP ceo Mark Hurd ziet in de toekomst voor zijn HP Preferred Partners geneoeg zakelijke kansen.
Hurd vertelt: "Ik wil een positieve en tevreden salesforce van partners in Europa. Ik dank alle HP partners in Europa. We hebben in 2007 meer dan 104 miljard dollar omzet gehaald. In vier jaar tijd zijn we met 25 miljard dollar in omzet gegroeid."
Hurd spoort de HP partners aan om in te springen op de toenemende vraag naar content opslag. "Dat moet worden opgeslagen, gedeeld en gevirtualiseerd. Liefst met de infrastructuur van HP. We investeren veel in R&D, meer dan vier miljard dollar. HP heeft de beste producten en services voor deze markt. We hebben in deze markt meer hulp nodig van gekwalificeerde partners, we hoeven echter niet meer partners te hebben. We willen meer uit die markt halen. Dat doen we om meer simpel tussen HP en partners zaken te doen. Ik weet dat het nu nog wat moeilijk is om samen zaken te doen. Het go to market model zullen we moeten verbeteren. We willen dat partners ons helpen in de verkoop van een brede mix van HP producten. We doen er alles aan om partners een deal te laten winnen."
Hurd zegt dat er voor partners groeikansen zijn op het gebied van servers, storage, printing, mobility. "We hebben jullie hulp nodig, op het gebeid van verkoop van thin client, storage, blades. mfp’s, etc… We investeren ook veel in software en hardware. We zullen ons meer focussen op software die de hardware complementeert. We investeren verder meer marketinggeld voor ondersteuning van partners. Dat is nu beter. We hadden eerst 6000 applicaties nodig die de partners steunen. Nu doen we met 3000 applicaties en later met 1500 applicaties. Het hele managementteam van HP commiteert zich de komende jareb aan partners om verder te groeien. We doen dit op basis van dialoog. We eisen niks van jullie, we werken met partners op basis van een team. We hebben jullie binnen het team nodig."