Bull heeft per 1 maart Peter Douma aangesteld als Account Manager Publieke Dienstverlening.
In deze functie houdt Douma zich bezig met de verdere ontwikkeling van Bull-services voor de lokale overheidsmarkt. Bull levert een transparant werkende MidOffice voor gemeenten die hun dienstverlening aan burgers, bedrijven en ambtenaren willen stroomlijnen. Aanvullende services op deze open source oplossing zijn biometrie, security, virtualisering en storage.
Douma is afkomstig van Logica CMG van waaruit hij werkzaam was als senior projectleider bij EGEM. Hier werkte hij met gemeenten aan standaardmodellen voor elektronische formulieren. Daarnaast was hij integratiemanager binnen het project Almere Direct. Daarvoor werkte Douma als Programmamanager bij ICTU, dat in opdracht van overheden aan ICT-vraagstukken werkt. Douma werkte eveneens enkele jaren bij de gemeente Den Haag als Hoofd afdeling Beleid & Projecten en als Hoofd Informatievoorziening & Automatisering.
Peter Douma: "Bull heeft met een relatief klein team al veel bereikt bij de lokale overheid. In de ANDEZ-1 en -2 aanbestedingen hebben de gemeenten Alphen aan den Rijn, Ede, Delft en Utrecht voor Bull gekozen. Ook zijn we actief bij de gemeenten Leidschendam-Voorburg en Vlaardingen. Het is nu zaak onze diensten samen met partners verder te ontwikkelen zodat we gemeenten helpen de dienstverlening aan burgers te verbeteren."