Vodafone gaat MBO-opleidingen aanbieden aan zijn winkelmedewerkers via de Vodafone Academy.
Vodafone heeft hiervoor een overeenkomst gesloten met het ROC Twente en het Kenniscentrum Handel. Door opleidingen aan te bieden, wil Vodafone een nog aantrekkelijker werkgever worden voor bestaande en nieuwe medewerkers. ROC Twente en Kenniscentrum Handel staan garant voor de kwaliteit van de opleiding. Op 15 april is er een open dag waar medewerkers zich kunnen oriënteren en opgeven.
Vanaf september 2008 verzorgt Vodafone een volledig opleidingstraject voor de MBO-opleidingen Verkoopspecialist en Filiaalmanager. De opleidingen duren 2 jaar en bestaat uit 15 trainingsdagen per jaar. Daarnaast krijgen de studenten huiswerkopdrachten en wekelijks begeleiding op de werkvloer van de Vodafone-trainers. Het lesmateriaal is volledig toegespitst op Vodafone en situaties die medewerkers herkennen uit hun dagelijkse praktijk.
Paul Smits, Directeur Human Resources Vodafone Nederland: "De medewerkers van de Vodafone Winkels bepalen in belangrijke mate de tevredenheid van klanten over Vodafone. Door naast interne sales-, management- en producttrainingen nu ook erkende MBO-opleidingen aan te bieden, bieden we onze medewerkers de kans om zich verder te ontwikkelen en dat heeft natuurlijk ook weer een positief effect op de dienstverlening op de winkelvloer. Het mes snijdt dus aan twee kanten."
Naast deze MBO-opleidingen verwacht Vodafone in de toekomst ook de HBO-opleiding Small business aan te bieden.