Avaya, leverancier van communicatieapplicaties, -netwerken en –diensten aan de zakelijke markt, heeft eind 2007 de Silver status toegekend aan Business Partner IP-ONE. Deze hogere status wordt toegekend vanwege de toegenomen verkoop van Avaya-oplossingen en de meerwaarde die IP-ONE haar Avaya-klanten biedt, onder andere in de vorm van een uitstekende dienstverlening en een hoog kennisniveau.
IP-ONE is de specialist op het gebied van convergente en innovatieve communicatie oplossingen en -toepassingen binnen de MKB-markt. Binnen het Avaya-partnerprogramma profiteert zij als Business Partner van complete en gestructureerde trainings- en certificeringsprogramma’s. Hierbij ligt de nadruk op het verbeteren van productkennis en servicemogelijkheden. Daarnaast ondersteunt Avaya haar partners met raad en daad bij specifieke projecten. Het partner programma kent drie niveau’s: Bronze, Silver en Gold. Avaya evalueert haar nieuwe programma’s continu zodat Business Partners en klanten van Avaya altijd verzekerd zijn van constante verbetering van producten en diensten. Denis Wassenaar, directeur van IP-ONE is verheugd met de toekenning van de Silver status: "Het toekennen van deze status is een bekroning op het werk en sterkt ons in de bewuste keuze die wij gemaakt hebben voor de levering van producten van Avaya. IP-ONE gelooft in de hoogwaardige kwaliteit van de producten van Avaya. Middels het toekennen van de Silver status geeft Avaya op haar beurt aan te geloven in de toegevoegde waarde die IP-ONE haar klanten als reseller biedt"
In een eerder door MarketCap uitgebrachte Strategic Whitepaper "IP Voice Channel Assessment | Volume 1: Avaya IP Voice Channel " werd IP-ONE ook al aangemerkt als een van de top 3 resellers met betrekking tot de levering van IP Voice toepassingen in Nederland. In deze analyse beoordeelde MarketCap IP Voice resellers van Avaya op een aantal IP Voice algemene- en Avaya specifieke kenmerken. In algemene zin zijn de resellers onder andere beoordeeld op de algemene visie op het gebied van telecom en haar referenties. Binnen de Avaya specifieke IP Voice kenmerken is ondermeer rekening gehouden met de merk focus en de kennis van het merkspecifieke IP platform. Denis Wassenaar hierover: "Deze goede beoordeling in combinatie met de verworven Silver status van Avaya geeft aan dat wij als jonge organisatie op de goede weg zijn. Dit neemt echter niet weg dat wij ons als organisatie zullen (moeten) blijven ontwikkelen. Een positieve beoordeling is natuurlijk vaak gebaseerd op hetgeen men al gedaan heeft. En dan moet je juist waken voor verval in prestatie".
Wassenaar vervolgt " Als je het nu goed doet, dan verwacht een klant in het vervolg minimaal het zelfde of veelal zelfs een hoger service niveau. De lat gaat continu omhoog en wij moeten er telkens overheen, dan laten we steeds meer concurrenten achter ons. Voor ons is elk jaar een Olympisch jaar, de limiet moet altijd gehaald worden, we willen altijd meedoen".
Binnen de MarketCap analyse van Avaya partners bleek dat men nog veel product- en techniekgericht denkt. IP-ONE kwam echter naar voren als een van de organisaties welke zich onderscheid door de behoefte van de klant centraal te stellen. IP-ONE was zo vrij om Alfred den Besten, managing partner van MarketCap te vragen naar zijn mening over IP-ONE. Hij zegt daar over: "Ik ben onder de indruk van de professionaliteit van zo’n jonge club, dit bewijst mijn stelling dat het niveau van een bedrijf bepaald wordt door het niveau van de medewerkers. IP-ONE is verder gestart uit visie en niet met een product, dat zie je terug in de manier van werken en de wijze van service verlenen. Alhoewel Denis Wassenaar de eigenaar is, is hij in tegenstelling tot de meeste DGA’s juist degene die continu wil investeren in innovatie en kennis".