Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteitsoplossingen, heeft het management team versterkt met Marketing Strategy Executive Bertil Snel.
Snel komt van BEA Systems, waar hij Director Alliance Marketing EMEA was. Bij Human Inference wordt Snel verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de wereldwijde marketingstrategie en is hij tevens verantwoordelijk voor de ‘strategic business planning’. Daarbij werkt hij nauw samen met CEO Hugo Verwijs.
Snel heeft de afgelopen tien jaar gewerkt op het snijvlak van (marketing)strategie en technologie, waarbij hij zich onderscheidde door niet alleen een visie neer te zetten, maar deze visie ook duidelijk over te brengen op interne en externe doelgroepen. Bij zijn laatste werkgever, BEA Systems, was Snel verantwoordelijk voor de Alliance- en ‘go-to-market’ strategie, het ontwikkelen en uitrollen van marketingprogramma’s en het bouwen van software communities in de EMEA-regio.
Snel is enthousiast over zijn overstap naar Human Inference: "De markt waarin Human Inference zich beweegt is voortdurend in ontwikkeling. Voor mij persoonlijk zijn dat omstandigheden waarin ik het beste uit mezelf haal. Het is een geweldige uitdaging om een marketingvisie voor de toekomst te ontwikkelen die genoeg flexibiliteit biedt om bij te sturen als de omstandigheden daar om vragen."
CEO Hugo Verwijs over de komst van Snel: "De ontwikkelingen in de markt voor datakwaliteitsoplossingen gaan zo snel dat er binnen het management team behoefte ontstond aan iemand die de tijd en ervaring heeft om zich op strategisch niveau met de marktontwikkelingen bezig te houden. Alleen dan houden wij de ‘competitive edge’ die door onze klanten zo op prijs gesteld wordt. Snel is iemand die in het verleden bewezen heeft dat hij strategisch kan denken en snel kan handelen. Dat is precies de combinatie die wij in een Marketing Strategy Executive zochten."