Extreme Networks, leveranicer van switches, zegt zijn EMEA-partnerprogramma vernieuwd en verbeterd te hebben.
Dit zegt Jan Hof, director field marketing EMEA en SAM (South-America), en Robin Slats, sales manager van Extreme Networks Nederland. Zij zeggen dat het partnerprogramma voor partners aantrekkelijker is gemaakt. Hof: "Partners kunnen meer gebruik gaan maken van trainingen, business development support, marketing, demoapparatuur en configuratie tools. Daarmee kunnen ze hun omzet en marge verhogen."
Partners kunnen zich, net zoals vroeger, certificeren als Platinum, Gold, Silver en Registered Partner. Hoe hoger de certificeringen, hoe meer voordelen ze krijgen. Gold partners krijgen bijvoorbeeld 50 tot 65 procent korting op de demo apparatuur of ze krijgen extra marketinggeld wanneer ze meer dan gebudgetteerd weten te verkopen. Volgens Robin Slats krijgen de Gold en Platinum Partners steun van het sales team en marketing support van Extreme Networks. Resellers kunnen punten scoren op basis van verkoop, vaardigheden/competenties, trainingen waarmee ze een Silver, Gold of Platinum partner kunnen worden. Het nieuwe certificeringproces is nu aan de gang en wordt eind juni 2008 afgerond.
Het nieuwen partnerprogramma is een tier-2 programma, waarbij resellers de producten kunnen bestellen bij distributeur Westcon. Extreme hoopt vooral meer nieuwe partners op tekenen die VoIP oplossingen verkopen, zoals van Avaya, Siemens, ShoreTel, Ericsson, Siemens Enterprise, Mitel en Cisco. Hof: "Onze switches kunnen bijvoorbeeld goed in combinatie met Avaya IP Office 500 worden verkocht."
Het motto van Extreme Networks is ‘Insight en Control’, waarmee Extreme Networks zich positioneert als leverancier van hoogwaardige switches met een open netwerk architectuur. Extreme positioneert zich volgens Robin Slats als een sterk (prijs)technische leverancier op het gebied van edge, aggregatie en core netwerken. Slats: "We winnen onze deals op techniek."