Virtuele netwerkaanbieder Vanco herstructureert zijn activiteiten in de Benelux. Het Nederlandse kantoor neemt enkele belangrijke taken van de Belgische vestiging op zich. De herstructurering maakt deel uit van een wereldwijd plan.
Vanco, een virtuele netwerkaanbieder, centraliseert enkele belangrijke activiteiten van de Benelux in de vestiging in Schiphol-Rijk. Daartoe heeft het bedrijf zijn Belgische afdelingen finance, backoffice en operations inmiddels overgeheveld vanuit het Vlaamse Groot-Bijgaarden naar het Nederlandse kantoor. Voor technische ondersteuning waren Belgische klanten al aangewezen op afdelingen in Frankrijk en Nederland.
Volgens managing director Benelux Bertil Holthuis blijft het Belgische onderdeel wel open voor activiteiten met direct klantcontact, zoals het beheer van de relaties met klanten, met de telecomaanbieders en het servicemanagement. Zes van de tien Belgische medewerkers zullen echter afvloeien.
Wereldwijd plan
De herstructurering maakt volgens Holthuis deel uit van het wereldwijde plan van de aanbieder. Door centralisatie van bepaalde onderdelen hoopt het bedrijf zijn kennisbestand beter te benutten. "We bundelen de technische know-how voor onze klanten. De Belgische klanten kunnen nu gebruikmaken van meer engineers en meer technical architects. Klanten hebben baat bij een knowledge base die adequaat en snel kan reageren."
De Nederlandse vestiging hoeft volgens Holthuis op korte termijn niet uit te breiden omdat bepaalde taken van daaruit worden uitbesteed naar service centers in het Tsjechische Praag en het Zuid-Afrikaanse Durban. Zo verstuurt het bedrijf zijn nota’s vanuit Praag.