NetIQ, onderdeel van Attachmate, lanceert NetIQ AppManager en Vivinet® Assessor voor Avaya Communication Manager. Deze IP-beheeroplossingen zijn speciaal ontwikkeld voor klanten die gebruik maken van Avaya IP telefonie. NetIQ beheert meer dan 660.000 VoIP-telefoons wereldwijd en kan nu de drie grootste aanbieders Avaya Inc., Cisco en Nortel Networks Corporation monitoren, beheren en rapporteren via één centrale console.
Avaya Communication Manager beheert spraak-, beeld- en videotransmissies en verbindt deze met traditionele telefoonnetwerken, LAN-netwerken, ATM-netwerken en internet. NetIQ AppManager ondersteunt het geïntegreerde communicatieplatform van Avaya met informatie omtrent de status en beschikbaarheid van de Avaya server en verzamelt en monitort realtime gegevens over het kwaliteitsniveau, serviceniveau en de totale prestaties. Met de rapportagemogelijkheid van AppManager kunnen beheerders eenvoudig en snel gebruikerstrends vaststellen ter ondersteuning van capaciteitsplanning. Dit maakt het beter monitoren en beheren van VoIP-toepassingen mogelijk.
NetIQ Vivinet Assessor, als aanvulling op AppManager voor Avaya, stelt beheerders in staat rekening te houden met de inzetbaarheid van het netwerk. Hierdoor wordt het netwerk geconfigureerd voor optimaal gebruik van VoIP-applicaties. Vivinet Assessor stelt het effect van toegevoegde data- en spraakapplicaties vast voor zowel de totale systeemprestaties als voor de eindgebruiker. Een gedetailleerd rapport geeft inzicht in netwerkverbeteringen die nodig zijn om de hoogste gebruikerskwaliteit voor de eindgebruiker te garanderen.
"Veel van onze klanten hebben bedrijfsbrede verantwoordelijkheid voor het beheer van VoIP-toepassingen, ook als er sprake is van meerdere locaties", aldus Jeremy Roth, senior productmanager bij NetIQ. "Om de omgeving te standaardiseren wordt vaak gekozen voor het verwijderen en vervangen van bestaande IP-telefonieplatformen en beheeroplossingen. Met AppManager is dit niet meer nodig omdat organisaties de data binnen heterogene VoIP-omgevingen centraal kunnen beheren. Klanten die Avaya gebruiken naast andere carriers hebben met de nieuwe oplossing toegang tot een uitgebreid en betrouwbaar beheersysteem waardoor de hoogste kwaliteit en service is verzekerd."
Beschikbaarheid
AppManager voor Avaya Communication Manager is eind april wereldwijd beschikbaar.