Microsoft en Aspect Software, speler op het gebied van contactcenters, hebben op de VoiceCon Orlando 2008 conferentie een langjarig strategisch samenwerkingsverband aangekondigd om Unified Communications (UC) in te voeren bij contact centers over de hele wereld.
Aspect past de Aspect Unified IPtm contact center oplossing aan, zodat deze interoperabel is met Microsoft’s platform voor softwaregestuurde Voice en Unified Communications en als optie wordt aangeboden aan nieuwe en bestaande klanten. Microsoft investeert in Aspect om de ontwikkeling en acceptatie van de nieuwe oplossingen en diensten te versnellen.
Aspect begint per direct met de ontwikkeling van de geoptimaliseerde toepassingen. Dit jaar plant Aspect een nieuwe versie uit te brengen van zijn op .Net gebaseerde Aspect Unified IP, dat interoperabel is met de Microsoft Office Communications Server 2007, en beschikt over ask-an-expert- functionaliteit die gebruik maakt van de messaging en presence technologie van Office Communications Server 2007. Aspect ontwikkelt deze feature om contact centers in staat te stellen om de juiste specialisten binnen het bedrijf te vinden en te raadplegen, zodat klantverzoeken in een enkel contact afgehandeld kunnen worden.
Aspect zal de interoperabiliteit van Aspect Unified IP met de Microsoft Office Communications Server voor softwaregestuurde spraakcommunicatie in opeenvolgende releases uitbreiden. Deze oplossing moet contact centers in staat stellen om klantencontacten naadloos te stroomlijnen over verschillende kanalen – telefoon, email, instant messaging, conferencing – tegemoetkomend aan de eisen op het gebied van betrouwbaarheid, rapportages en schaalbaarheid.
Als onderdeel van de overeenkomst zal Aspect Software een organisatie opzetten voor Microsoft’s Unified Communications software voor het bieden van professional services en systeemintegratie. Aspect zal helpen om de Microsoft Office Communications Server in de contact centers en in de gehele organisatie te implementeren, te optimaliseren en te beheren teneinde software powered voice, instant messaging, presence en conferencing te benutten.
Grootaandeelhouder van Aspect Software is Golden Gate Capital, een uit San Francisco afkomstige private equity firm.