De rechtbank te Amsterdam telecomprovider heeft T-Mobile in het gelijk gesteld door te bepalen dat Telfort een onjuiste en misleidende reclamecampagne heeft gevoerd waarin de abonnementen tussen Telfort en T-Mobile werden vergeleken. Telfort beweerde goedkoper te zijn dan T-Mobile. De Rechtbank van Amsterdam heeft nu gevonnist dat deze campagne onrechtmatig en misleidend is. Volgens uitspraak van de rechtbank moet Telfort een rectificatie plaatsen op de homepage van de Telfort website en in de Telegraaf.
Peter Haug, Directeur Consumenten Marketing T-Mobile Netherlands, toont zich blij met de uitspraak van de rechtbank. "Ik ben blij dat de rechtbank heeft geoordeeld dat de campagne van Telfort niet door de beugel kon. Consumenten werden door de campagne op het verkeerde been gezet, want Telfort is niet tot 39% goedkoper dan T-Mobile. In de analyses die wij aan de rechtbank hebben voorgelegd, bleek dat de consument, afhankelijk van zijn of haar belgedrag tussen de 11% goedkoper en 29% duurder uit was bij Telfort. Maar het gaat ons er vooral om dat wij vinden dat consumenten eerlijk en volledig voorgelicht moeten worden over wat een mobiel abonnement hen gaat kosten".
Over T-Mobile
T-Mobile Nederland had in 2007 een jaaromzet van 1,318 miljard euro. Sinds 1 oktober 2007 zijn de mobiele en internetactiviteiten van Orange in Nederland onderdeel van T-Mobile Netherlands. Samen bedienen Orange en T-Mobile 4,9 miljoen klanten in Nederland. T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. In Nederland beschikt T-Mobile over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten en een uitgebreid netwerk van HotSpots, waar gebruikers de beschikking hebben over een zeer snelle mobiele internetverbinding.