Avaya, leverancier van communicatienetwerken en -diensten voor de zakelijke markt, introduceert een voordelige Unified Communications-oplossingen in de markt.
Deze oplossingen zijn speciaal ontworpen voor een nieuw tijdperk van wereldwijd virtueel zakendoen. Al vanaf 15 eurocent per werknemer per dag profiteert een bedrijf van Unified Communications-oplossingen voor telewerkers en vestigingen. Deze helpen communicatieproblemen te overwinnen om zo verder te bouwen aan een klantgerichte en winstgevende onderneming. Daarnaast introduceert Avaya de one-X Communicator als onderdeel van de Avaya Unified Communications Standard Edition. De one-X Communicator biedt gebruikers vanuit één interface toegang tot een breed scala van de meest gebruikte communicatiemiddelen.
Unified Communications
De nieuwe Unified Communications-oplossingen van Avaya bieden essentiële functies voor de dagelijkse bezigheden van medewerkers. De oplossingen omvatten naadloos geïntegreerde software, hardware en services van Avaya en haar partners. Ze vergroten de medewerkersproductiviteit en verbeteren de samenwerking, ongeacht waar medewerkers zich bevinden. Met Unified Communications gaat klantenservice verder dan het contactcenter doordat medewerkers op andere locaties ook in de communicatie te betrekken zijn.
"Het Unified Communications-aanbod van Avaya biedt een oplossing voor zakelijke problemen en vergroot de klantloyaliteit", zegt Chris de Jongh, Managing Director van Avaya. "Met deze betaalbare oplossingen kunnen bedrijven aan zakelijke vereisten voldoen. Unified Communications omvat een volledig pakket van services, software en hardware, waarvan bedrijven direct profiteren. Bovendien biedt het een snelle ROI."
De nieuwe Unified Communications-oplossingen zijn gericht op de communicatiebehoeften van telewerkers, thuiswerkers en mobiele medewerkers, en integreren vestigingen van bedrijven. Het aanbod omvat de volgende componenten.
· Unified Communications-oplossingen voor telewerkers en mobiele medewerkers – bieden een ‘hoofdkantoorervaring’ aan medewerkers die thuis of onderweg aan het werk zijn. De inzet resulteert in kostenverlaging en een hogere productiviteit.
· Home Agent – biedt contactcenteroperators de mogelijkheid om gekwalificeerde agents aan te trekken en te behouden. Dit resulteert in een hogere servicekwaliteit en lagere kosten.
· Unified Communications voor kleine bedrijven – biedt alle medewerkers de benodigdheden om altijd mobiel te werken en daarbij direct beschikbaar te zijn als ze niet op kantoor zijn.
· Intelligent Branch – biedt een naadloze integratie tussen vestigingen onderling en het hoofdkantoor en contactcenter. Nieuwe locaties zijn snel en eenvoudig toe te voegen.
· Intelligent Branch for Banking – biedt een consistente communicatie-ervaring voor alle klanten met bankbedienden, financieel adviseurs en klantenservice agents in de vestigingen, op internet en aan de telefoon.
Avaya one-X Communicator
Avaya one-X Communicator is een nieuwe Unified Communications-applicatie voor geavanceerde desktopcommunicatie. Het geeft gebruikers vanuit één interface toegang tot een breed scala van de meest gebruikte communicatiemiddelen. De oplossing biedt volledige telefoonfunctionaliteit, desktopvideo, voicemail in beeld, rich presence, e-mail en instant messaging, conference bridge-integratie, directories en contactgeschiedenis. Gebruikers kunnen met één druk op de knop iedere gewenste vorm van communicatie starten, ongeacht het gebruikte platform of protocol.
Avaya one-X Communicator is vanaf mei 2008 wereldwijd verkrijgbaar, als onderdeel van de nieuwe Avaya Unified Communications for Teleworkers and for Mobile Workers-oplossing, en als onderdeel van de Avaya Unified Communications Standard Edition. Lenovo verstrekt de versie voor ThinkPad/ThinkCentre-laptops met de beveiligings- en notificatie-integratie met IP Softphone.