UTS is een samenwerking aangegaan met TNF-Vodafone voor het leveren van vaste en draadloze breedband datacommunicatienetwerken.
Sander van Duijn, Business Unit Manager UTS ligt toe: "UTS begint daar waar TNF-Vodafone stopt. UTS en TNF-Vodafone vullen elkaar perfect aan. Er is een klik in filosofie: beide partijen hebben flexibiliteit en klantfocus voorop staan. TNF-Vodafone biedt zowel vast en mobiele netwerken en is "infrastructuur onafhankelijk". Dit laatste betekent dat TNF-Vodafone precies datgene biedt wat UTS voor haar klanten nodig heeft. Hierdoor hebben onze klanten als één van de eerste de beschikking over nieuwe technologie. Jack Smits, algemeen directeur TNF-Vodafone: "TNF-Vodafone monitort 24 uur per dag, zeven dagen per week het core netwerk. Via een webportal heeft UTS realtime inzicht in de capaciteit van het netwerk en de afhandeling van incidenten en mutaties. Op verzoek van UTS is TNF-Vodafone in staat wijzigingen in infrastructuur zonder veel poespas en torenhoge investeringen door te voeren."
Daarnaast heeft UTS na een uitvoerige selectieprocedure Voipro geselecteerd voor het invullen van de Voice over IP (VoIP) dienst. Sander van Duijn vertelt enthousiast: "Snel schakelen is binnen onder andere de retail erg belangrijk. Inspelen op de wensen van klanten, goede service bieden, en vooral meedenken. De telefoon speelt daarbij een belangrijke rol. Snel even een telefoontje met een leverancier of een ander filiaal om een klant optimaal te helpen. In de praktijk lopen zaken echter anders. De collega neemt bijvoorbeeld niet op, werkt op een ander filiaal dan gedacht of is anderszins niet te vinden. Bovendien gaat dit gepaard met enorme belkosten. Voipro levert een elegante oplossing, die er voor zorgt dat de telefonische bereikbaarheid met sprongen omhoog gaat en de kosten dalen. Ongeacht waar de medewerkers werken, ze zijn altijd onder hetzelfde nummer bereikbaar. Onderling bellen, ook tussen filialen in andere steden of in het buitenland is nagenoeg gratis. Gesprekken die van buiten komen, kunnen door elke vestiging worden aangenomen en daarnaast zijn wachtrijen mogelijk. De oplossing die Voipro op verzoek van UTS heeft ontwikkeld, vergt bovendien geen diepte-investeringen, geen kostbare installatie en implementatie en ook geen specialistische kennis. UTS VoIP maakt het daarentegen wel mogelijk dat het lijkt alsof alle medewerkers onder één dak werken, zelfs als er sprake is van vestigingen in alle uithoeken van het land. UTS VoIP is onderdeel van onze totaaloplossing, naast IP PIN, goedkoop internet, datacommunicatie, instore communication, muziek, e-mail, hosting, alarm en camerabewaking.
UTS en Voipro hebben samen een hosted IPT propositie. Met speciale koppelingen op netwerk niveau voor optimale kwaliteit en garanties." Rob Kurver, algemeen directeur van Voipro voegt hieraan toe: "Het UTS VPN biedt een totaaloplossing voor ondermeer de retail sector. Dit alles met een aantrekkelijke prijs, en met een aantal technische hoogstandjes om de kwaliteit (en prijs) te waarborgen. De samenwerking start wat ons betreft in retail, maar heeft zeker potentie om daarbuiten ook tot mooie dingen te leiden. Zo biedt Voipro haar klanten DSL verbindingen van UTS om telefonie tegen een scherpe prijs over een betrouwbaar en beveiligd netwerk te laten verlopen."