Dave Dickison, senior vice president North American channels bij McAfee, belichtte de expansieplannen in de mid-market. McAfee wil dat onder andere met managed services en virtualisatie bewerkstelligen.
Hij werd ondervraagd tijdens het XChange-congres voor it-dienstverleners, onlangs in Los Angeles. Het Amerikaanse CRN was erbij. Tijdens het XChange-congres onlangs in de VS reageert Dickison op de vraag hoeveel zaken McAfee doet in de middenmarkt en welke programma’s en commissies resellers kunnen gebruiken om in die markt uit te breiden. "We verkopen een stuk meer in de middenmarkt dit jaar en zijn van plan ons partnerkanaal te verbreden. We verwachten aanzienlijke groei in de middenmarkt. Daartoe hebben we al flink geïnvesteerd in ons verkoopteam, dat natuurlijk specifiek ingesteld is op het ondersteunen van onze partners. Voor partners in de middenmarkt hebben we een aantal specifieke initiatieven, promoties, programma’s, commissies, dealregistratie en evenementen. Met al deze initiatieven proberen wij bij onze partners kansen neer te leggen en partners de middelen te bieden om op kansen in te gaan."
Managed services ziet hij als een voorbeeld van een aanzienlijke groeikans in dit segment. Over McAfee’s strategie op dat gebied zegt Dickison: "We verwachten dat meer managed services geïmplementeerd en geïntegreerd gaan worden. We hebben een oplossing, ToPS (total protection service) ontworpen om volledige eindpunt- en emailbeveiliging te bieden. Partners kunnen deze oplossing als managed service aanbieden. We proberen vrij serieus dienstverleners de mogelijkheid te bieden om deze oplossing binnen hun bredere managed serviceaanbod te laten integreren. Het is absoluut één van de speerpunten om in de middenmarkt te groeien."
Virtualisatie is ook een speerpunt voor McAfee. "We hebben een aantal samenwerkingsverbanden aangekondigd met VMware. We hebben onder andere technologieën ontwikkeld waarmee we de beveiliging van een virtuele omgeving kunnen verzorgen."
Vraag naar resellers
Op de vraag of McAfee zijn partnerkanaal nog verder wil uitbreiden en met wat voor var’s in welke segmenten, zegt hij: "We zijn altijd partners aan het werven. Partners die McAfee kunnen helpen sneller te groeien en partners die zich op security willen vastleggen, bereid zijn in McAfee te investeren. Wij geloven dat McAfee veel te bieden heeft gezien de ontwikkelingen momenteel in de markt."
Voor hem blijft de uitdaging om trouw te bevorderen onder partners, de communicatie te verbeteren en ervoor te zorgen dat partners weten welk voordeel er uit McAfee te halen is. "Het gaat er uiteindelijk om te kunnen vaststellen hoe ontwikkeld de security-aanpak van een klant is en de klant daarbij te begeleiden." Voorlopig heeft Dickison een lange lijst van dingen die beter kunnen voor partners en waarmee McAfee resellers aan zich kan binden. "We moeten tot een model komen waarmee ze geld kunnen verdienen", is waar het voor hem om draait.
Bron: CRN