SPSS, speler in software voor Predictive Analytics, en Cognos, een IBM-bedrijf en speler in oplossingen voor Business Intelligence en Performance Management, maken bekend dat ze gaan samenwerken om de technologie van IBM Cognos 8 BI en SPSS Predictive Analytics te integreren.
Klanten van Cognos kunnen eenvoudig de uitkomsten van hun voorspellende analyses verspreiden aan beslissers door de hele organisatie heen, om zo snel nieuwe kansen in de markt te signaleren en beoordelen en hier met vertrouwen op in te spelen, zo menen IBM en SPSS.
Onderdeel van de overeenkomst is dat SPSS en Cognos samen de markt zullen benaderen, waarbij de nadruk zal liggen op het stimuleren van Predictive Analytics op branchegebieden, zoals risk management voor de financiële dienstverlening en het verzekeringswezen, de effectiviteit van campagnes en positionering van producten in de detailhandel en productie, en de verkoopeffectiviteit in de biowetenschappen. De integratie met de technologie voor Predictive Analytics van SPSS zal de krachtige oplossingen voor Performance Management van Cognos verder versterken en ondernemingen die hiervan gebruikmaken helpen om te anticiperen en reageren op veranderingen van marktomstandigheden, risico’s en klantgedrag.