Kaseya, leverancier van IT-automatiseringssoftware voor IT-dienstverleners en IT-afdelingen, kondigt Kaseya 2008 aan, een nieuwe generatie van zijn IT-automatiserings-framework.
Het bedrijf lost hiermee in op haar belofte tijdens de gebruikersbeurs in april 2007. Kaseya 2008 is de meest uitgebreide versie van de software tot dusver met ondersteuning voor Macintosh OS X, User State Management, Intel® vPro(tm)-technologie en initiatieven op het gebied van "groene IT". Daarnaast biedt de oplossing een application programming interface (API) die technologiepartners en andere externe partijen in staat stelt om hun software op eenvoudige en nauwe wijze te integreren met het Kaseya-framework ter verbetering van de dienstverlening aan gemeenschappelijke klanten.
"De architectuur van Kaseya 2008 is voorzien van een nieuwe architectuur om maximale schaalbaarheid – tot 5.000 computers – te bieden en ongeëvenaarde functionaliteit op het gebied van geautomatiseerde IT-diensten te bieden. IT-organisaties en Managed Service Providers (MSP’s) krijgen de beschikking over alle tools die ze nodig hebben om IT-diensten te garanderen die de bedrijfsactiviteiten ondersteunen. Of het nu gaat om een probleem met het afdwingen van beleidsregels, een kwestie op het gebied van energieverbruik of de behoefte om omgevingen met meerdere platforms te beheren, Kaseya kan functioneren als centraal framework dat geautomatiseerde IT-diensten mogelijk maakt", aldus Gerald Blackie, de CEO van Kaseya.
Ondersteuning voor Intel Core 2-processors met vPro
Dankzij de ondersteuning van Kaseya 2008 voor Intel vPro-technologie kan het Kaseya-framework nu ook worden ingezet om computers te beheren die zijn uitgerust met een Intel Core2 Duo Processor met vPro(tm). De combinatie van Kaseya en Intel vPro biedt IT-beheerders en managed service providers de mogelijkheid om buiten kantooruren vanaf externe locaties te werken en computers op afgelegen locaties te beheren door de computers op afstand in en uit te schakelen voor routinematige IT-werkzaamheden.
Ondersteuning voor Mac OS
Nu steeds meer Macintosh-computers hun weg naar zakelijke omgevingen vinden, worden IT-afdelingen en managed service providers geconfronteerd met de noodzaak om infrastructuren te beheren die meerdere platforms omvatten, en desondanks dezelfde serviceniveaus te bieden die klanten verwachten voor omgevingen die op één platform zijn gebaseerd. Kaseya 2008 is uitgerust met de Kaseya Mac Agent, die de mogelijkheden voor geautomatiseerd systeembeheer op afstand uitbreidt met ondersteuning voor Mac OS, hetgeen consistente en betrouwbare serviceniveaus voor de volledige IT-infrastructuur mogelijk maakt. De toevoeging van een Kaseya-agent met ondersteuning voor Mac OS is de eerste in een reeks van agents die de ondersteuningsmogelijkheden van het platform verder zullen uitbreiden.
Kaseya API
De Kaseya API stelt de functionaliteit van Kaseya op het gebied van service desk-beheer en asset management open voor gebruikers, zodat zij service desk-processen hechter kunnen integreren met professionele oplossingen van externe partijen voor de automatisering van IT-diensten en customer relationship management. De Kaseya API is toegankelijk als Web service; de uitwisseling van gegevens is gebaseerd op XML. De aanmelding van de Web service is versleuteld op basis van dezelfde methode die wordt gebruikt voor de standaard aanmeldingspagina voor de gebruikersinterface van Kaseya Web.