TietoEnator, Europees marktleider op het gebied van digitale klantcontacten, werkt samen met Microsoft in TietoEnators nieuwe Service Design Centers. De vestigingen in Amsterdam, Helsinki, Moskou, München, Oslo en Stockholm adviseren en ondersteunen bedrijven bij het opzetten van digitale, interactieve kanalen voor de dienstverlening en verkoop aan hun klanten en bij de integratie met hun bestaande kanalen en ICT-systemen.
Microsofts en TietoEnators gezamenlijke initiatief, bundelt Microsofts ‘People Ready Business’-visie, met de expertise van TietoEnator op het gebied van digitale, interactieve kanalen. Dit resulteert in een volgende generatie oplossingen, die aansluit bij de snelle wisselingen in het klantgedrag, veroorzaakt door de opkomst van (mobiel) internet en telefonie. Oplossingen die ook aansluiten bij de dynamisch samengestelde groepen medewerkers die tegenwoordig plaats- en tijdonafhankelijk werkzaam zijn.
Betere klantervaringen, tegen lagere kosten
TietoEnator en Microsoft willen samen een nieuwe standaard definiëren wat betreft de klantervaring binnen het digitale, interactieve kanaal en bedrijven kostenefficiënter laten werken.
De geadviseerde toepassingen zijn gebaseerd op Microsofts Information Worker-oplossingen, waaronder Office SharePoint Server 2007 en unified communications vallen. Met deze oplossingen stellen TietoEnators Service Design Centers ondernemingen in staat productiviteit op te bouwen en te verbeteren in hun digitale winkels en loketten. Maar misschien wel het belangrijkst: de Service Design Centers helpen ondernemingen iets op te bouwen dat nu nog zeldzaam is in de virtuele wereld, namelijk klantintimiteit.
Het Service Design Center zorgt verder ook voor praktijkinzicht in Microsoft-technologieën, zowel on-site als door TietoEnators global sourcing centers. De eerste implementaties die gebruik maken van het nieuwe centric service design-model zijn inmiddels bij klanten van TietoEnator gestart.
"De opzet van de Service Design Centers is een mijlpaal in de samenwerking tussen TietoEnator en Microsoft en laat zien hoe organisaties de laatste Microsoft-technologieën kunnen benutten om productiever en beter te werken", zegt Peter Boit, vice president van Enterprise Partners bij Microsoft.
Pekka Viljakainen, Executive Vice President van TietoEnator, zegt: "De manier waarop nieuwe, digitale bedrijfsconcepten worden ontworpen, verandert fundamenteel. In plaats van een IT-cyclus van drie tot vierentwintig maanden, moeten de meeste bedrijven in staat zijn elke maand, en soms elke week, nieuwe diensten te presenteren. Technologische ontwikkeling is niet langer de stuwende kracht achter verandering, maar klantgedrag is dat wel. TietoEnator heeft veel kennis en ervaring in sectoren met een hoge ´informatie-dichtheid´ zoals de telecommunicatie, banken, nutsbedrijven en de gezondheidszorg. Door het combineren van TietoEnators en Microsofts kennis en middelen, kunnen we de ontwikkeling van nieuwe serviceconcepten voor ondernemende klanten versnellen."