Mitros is een toonaangevende woningcorporatie met als werkgebied Utrecht en Nieuwegein. Met 31.000 verhuureenheden, 280 medewerkers en een balanstotaal van circa € 700 miljoen is het de grootste speler in de lokale en regionale woningmarkt.
Return on Investment (ROI)
Sinds Mitros in 2002 met Smartsite is gaan werken voor het opzetten en beheren van hun internetsite http://www.mitros.nl/ is er sprake geweest van een aanzienlijke Return on Investment. De resultaten mogen er zijn! Via internet gebeurt nu:
- 20 procent van de reparatieverzoeken
- 50 procent van de inschrijvingen op het woningaanbod
- 25 procent van alle klantcontacten
- 200-250 contacten per dag
- De internetsite levert dus een behoorlijke werkverlichting op voor de interne organisatie van Mitros.
Koppeling met Pharos (onderhoudsagenda)
Via de website kan gezocht worden op huurwoningen, kunnen klachten worden doorgegeven en kunnen allerlei brochures worden gedownload. Tevens is er een reparatiemodule ingebouwd. Hiermee wordt een klant geholpen bij het definiëren van een klacht en worden tips gegeven bij het oplossen ervan. Ook kan rechtstreeks een verzoek worden gepland in de on line agenda van de monteurs (Pharos).
Interactie met bewoners middels wijksites
Uniek zijn de wijksites waar bewoners actuele informatie over de wijk aantreffen, maar ook informatie van andere organisaties die in de wijk werken, agenda's van buurthuizen en adressen van wijkorganisaties tot nieuwbouwprojecten en spreekuren van wethouders. Kortom, het communicatieplatform van een betreffende wijk op internet.
Mitros gebruikt Smartsite voor haar internetsite www.mitros.nl die is geïmplementeerd door Smartsite partner Webregio.