Kingston, leverancier van memory kaarten en dataopslag, heeft onlangs zijn partners een channelbriefing gepresenteerd over de sales en marketingstrategie in 2008. Distributeurs zoals Ingram Micro, Tech Data, Avnet en Quote waren daarbij aanwezig.
De presentaties werden gegeven door Vincent Oostlander, regional director Kingston Benelux, Nordic & Baltic en door Erik Vink, business development manager Kingston Nederland.
Met de Kingston 2008 Branded Memory strategie wil de leverancier bouwers van pc’s, notebooks en high-end servers voorzien met geheugenkaarten. Hierbij doelt het op klanten zoals IMD, MSO en SCC.
Met de Kingston 2008 ValueRAM Strategy levert Kingston de HyperX DDR2 1000 MHz (PC2-8000) en HyperX DDR2 1066 MHz (PC2-8500) geheugenmodules aan pc-bouwers die zich richten op de gamingmarkt.
De Kingston 2008 Flash Memory en DataTraveler Strategy is gericht op de retail, zoals Office Center en Media Markt. Kingston verkoopt daarbij de Technology DataTraveler USB flashdrive waarmee gegevens kunnen worden opgeslagen of grote bestanden tussen systemen kunnen worden uitgewisseld. De retail verkoopt hierbij de DataTraveler, U3 DataTraveler, DataTraveler II, DataTraveler II Plus Migo Edition of de DataTraveler Elite.