Alcatel-Lucent introduceert voor het mkb in Nederland de Business-integrated Communications Solution (BiCS). Deze wordt via distributeurs Westcon en Nextel verkocht.
Alcatel-Lucent introduceerde de Business integrated Communications Solution (BiCS) op het Alcatel-Lucent Enterprise Forum 2008 in Parijs. De BiCS is een multi-service communicatiesysteem voor middelgrote bedrijven van 100 tot 500 werknemers. Het systeem is makkelijk op te waarderen, waardoor het ideaal is voor channelpartners. Dit zegt channel sales director Alcatel-Lucent Benelux Paul Spaargaren. Businesspartners kunnen klanten voorzien van upgradeservices zonder dat extra hardware nodig is. Met BiCS bundelt Alcatel-Lucent de volgende onderdelen in één server: Alcatel-Lucent OmniPCX Enterprise IP-telefonie; Alcatel-Lucent OmniTouch Contact Center-standaardeditie; Alcatel-Lucent My Instant Communicator Unified Communications; XML APIs voor vereenvoudigde applicatie-integratie met applicaties van derden; Alcatel-Lucent OmniVista 4760-management en harddisk-mirroring. Deze alles-in-éénoplossing vereenvoudigt de route naar geavanceerde communicatie door de integratie van innovatieve nieuwe technologieën, zoals Unified Communications, geïntegreerde beheerapplicaties en contactcentertoepassingen. Door deze benadering op basis van gebruikersprofielen zijn businesspartners in staat een flexibele ‘all in one’-serveroplossing te bieden. Deze brengt netwerk, mensen, processen en kennis samen in een real-time businessomgeving die voorziet in meer productiviteit en medewerkerstevredenheid, aldus Alcatel-Lucent.