Mobiele telefonieaanbieder Ben is terug. Vanaf volgende maand kan er weer gebeld worden via het bedrijf dat in 2003 van de markt ging. Ben wil zich nu ook op zakelijke klanten richten.
Telefoonaanbieder T-Mobile gaat het merk Ben opnieuw lanceren. Dat heeft algemeen directeur Niek Jan van Damme zijn medewerkers maandagochtend via intranet laten weten.
Ben gaat abonnementen aanbieden waarbij klanten geen nieuwe telefoon krijgen, maar alleen een simkaart. Daarmee wil het bedrijf ook aantrekkelijk worden voor zakelijke klanten, zoals ondernemers.
Bovendien wil het bedrijf zich onderscheiden door een opzegtermijn van een maand te hanteren. Dit in tegenstelling tot andere aanbieders van mobiele telefonie, waar een termijn van een jaar geldt.
Ben ging in februari 1998 van start toen aandeelhouders Tele Danmark en Belgacom vijf regionale licenties verwierven voor gsm-communicatie. In 2002 nam T-Mobile het bedrijf over, waarna het een jaar later van de markt verdween.
Met Ben 2.0 wil T-Mobile zich richten op een groot deel van de markt, waaronder zakelijke klanten. Hoewel klanten bellen via het netwerk van T-Mobile, moet Ben verder losstaan van het moederbedrijf.
Ondanks Bens afwezigheid van de afgelopen vijf jaar, zou het nog een naamsbekendheid hebben van ruim zestig procent. Toch start het bedrijf een uitgebreide reclamecampagne.
Klanten kunnen vanaf 3 maart bellen via Ben.