IFS Benelux, leverancier van lifecycle-management en ERP-software gebaseerd op open standaarden won de ‘IT-Marketing Award’ voor ‘PR-campagne van het jaar’. Het bedrijf kreeg de prijs voor de organisatie van de IFS Rally. Tijdens dat evenement worden nieuwe consultants geworven. Marketing-manager Renske van der Weijden nam de prijs in ontvangst.
Een rally als middel om nieuwe consultants te werven, hoe werkt dat?
Via een rally hebben we afgestudeerde hbo- en wo-studenten geworven voor een aantal consultant-vacatures. De kandidaten rijden in een Burton car (replica van een klassieke Britse sportscoupe, red.) een parcours af tussen onze belangrijkste klanten en hoofdkantoren in Nederland, België, Duitsland Frankrijk en Engeland. Tijdens die rally moesten ze allerlei opdrachten uitvoeren.
Hoe kwamen jullie op het idee voor de organisatie van een rally?
We hebben de rally samen met wervingsbureau Eljes bedacht. Het gaat er om dat kandidaten veel opdrachten uitvoeren. Zo krijgen we meteen een beeld van de kwaliteiten van de kandidaten. Je kan echt zien wie er goed kunnen samenwerken.
Is de campagne succesvol?
De doelstelling van de rally was om tien nieuwe consultants te werven. Dat doel is ruimschoots gehaald. Van de zeventien deelnemers aan de rally zijn er twaalf in dienst getreden als junior consultant.
Wat betekent het winnen van de Award voor IFS Benelux?
De prijs kwam echt als een enorme verrassing. Het rally-project was al geslaagd omdat het nieuwe consultants opleverde, maar het winnen van de prijs is een extra beloning voor ons project. We zijn echt trots op de prijs. De award staat bij de receptie van ons Benelux hoofdkantoor zodat al onze klanten hem kunnen zien.