SkyDreams, een speler op het gebied van lead generation, lanceert zijn nieuwe online business optimalisatie programma. Dit programma stelt online marketeers in staat de opbrengsten uit search engine marketing, online advertenties, websites en email campagnes te optimaliseren door het uitvoeren van A/B tests en multivariabele tests.
SkyDreams’ A/B tests en multivariabele tests zijn methoden waarbij de reactie van consumenten op aanpassingen in website of e-mail campagnes getest kan worden. Het geeft online marketeers de mogelijkheid te identificeren welk productaanbod, welke content en welke lay-out tot de hoogste conversie leidt.
Hiermee speelt SkyDreams in op de groeiende behoefte in de markt om het maximale rendement uit online budgetten te halen. "De afgelopen jaren hebben we een enorme toename gezien van bedrijven die op het internet producten en diensten verkopen", aldus algemeen directeur Verbakel. "Door deze toegenomen concurrentie komt de focus voor veel bedrijven nu te liggen op het verbeteren van de conversiekracht van de website of e-mailcampagne. Dit kan bereikt worden door simultaan campagnes te ontwikkelen en deze met elkaar te vergelijken. Zowel het ontwikkelen als het testen van campagnes is met ons programma zeer eenvoudig."