Ict-dienstverlener Inter Access gaat service management leveren als Software-as-a-Service (SaaS). De softwaredienst maakt functioneel en technisch beheer overbodig, terwijl de ict-infrastructuur wel flexibel en schaalbaar blijft. Een bedrijf dat de dienst gebruikt, bespaart een kwart tot de helft van de kosten, stelt Inter Access.
Inter Access biedt voortaan service management aan als softwaredienst (SaaS). Hiermee kunnen bedrijven een kwart tot de helft van hun beheerkosten besparen, zegt het bedrijf. Beheerexpertise hebben bedrijven niet langer nodig, terwijl flexibiliteit en schaalbaarheid gegarandeerd blijven. Bedrijven zijn met de softwaredienst in staat snel en voordeling functionaliteit toe te voegen of af te stoten.
De dienst heet ‘Service Management On Demand’ en is de SaaS-variant van de Expertdesk-oplossing van Mansystems, een leverancier waarmee Inter Access sinds kort samenwerkt. De dienst is bedoeld voor bedrijven met een middelgrote ict-afdeling, vanaf vijf medewerkers.
Minder beheerwerk
De oplossing past de voordelen van SaaS-technologie toe op service management. Deze softwaredienst drukt de implementatiekosten, vermindert beheerwerkzaamheden en overige kosten. De software draait namelijk op externe servers en Inter Access neemt het beheer en onderhoud volledig uit handen.
Bovendien zijn ITIL-processen voorgeprogrammeerd op basis van best practices. Daarnaast bepalen afnemers welke service management-modules ze willen gebruiken en wanneer. Via een pay-per-use-systeem betalen zij alleen voor de software die zij gebruiken.
Sjonge jonge. Een kwart tot de helft van de kosten.
Gebaseerd waarop? Het lijkt wel een reclamespotje.