Telecombedrijf KPN en onderzoeksinstituut TNO gaan met hogescholen en universiteiten werken aan innovatie. Daartoe hebben zij een stichting opgezet met de naam ‘The Innovation Generation’.
De innovatiestichting The Innovation Generation moet helpen bij het sneller ontwikkelen van concrete oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Het gaat specifiek om problemen op het terrein van mobiliteit, digitalisering van de samenleving, ecologie en vergrijzing.
De stichting start met een programma van twaalf promovendi van diverse universiteiten rond de onderzoeksthema’s: liquid bandwith, transsectoraal innoveren en georiënteerde sociale innovatie.
Breedband
Enkele onderwijsinstellingen zochten contact met KPN omdat dit bedrijf beschikt over digitale breedbandinfrastructuur. Digitale netwerken zijn in onze maatschappij de schakel waarover veel ontwikkelingen zich afspelen.
Uit het bericht maak ik op dat het hier om een samenwerking gaat met universiteiten en hogescholen. Het programma is echter opgezet met promovendi van de universiteiten. In hoeverre zien jullie de samenwerking met hogescholen, zoals Hogeschool Rotterdam, Instituut voor Communicatie Media en Informatietechnologie (CMI). Bij uw belangstelling introduceer ik graag dit project binnen ons instituut.
Met vriendelijke groet,
Elbert Visser, Bureau Externe Betrekkingen Media opledingen CMI, Rotterdam, 010 794 6545