ogMeIn, Inc., leverancier van ‘s-werelds meest gebruikte diensten voor connectiviteit en ondersteuning, heeft een preview uitgebracht van de LogMeIn Rescue+Mobile support service voor smartphones die het S60-platform draaien op het Symbian besturingssysteem. Met deze oplossing kunnen organisaties van elke omvang – van aanbieders van mobiele telefonie tot kleine IT-dienstverleners – on-demand en persoonlijke ondersteuning op afstand bieden.
De LogMeIn Rescue+Mobile service – reeds beschikbaar voor Windows Mobile apparatuur – is het eerste webgebaseerde, on-demand product voor ondersteuning op afstand dat uniforme ondersteuning mogelijk maakt voor verschillende smartphone- en computerbesturingssystemen. Het product maakt deel uit van de onderscheiden LogMeIn Rescue productreeks, die door ruim 10.000 IT-professionals wordt ingezet. Met de service kunnen aanbieders van mobiele telefonie, zakelijke IT-afdelingen en IT-ondersteunende organisaties computers en smartphones op afstand beheren en repareren en gebruikers online trainen.
"Symbian blijft de wereldwijde markt voor mobiele apparatuur domineren met een marktaandeel van 63 procent in het derde kwartaal van 2007", aldus Stacy Sudan, research analyst, Mobile Enterprise Software bij IDC. "Tegen het eind van 2011 zal 75 procent van de Amerikaanse werknemers mobiel werken. Carriers, grote bedrijven en het MKB zullen ondersteunende oplossingen willen bieden om tegemoet te komen aan de wensen van werknemers op het gebied van flexibiliteit en mobiliteit in zowel hun carrière als hun privéleven."
"Het LogMeIn Rescue platform blijft groeien en maakt het voor IT-ondersteunende technici gemakkelijk om diverse en verspreide computerapparatuur te benaderen – of het nou gaat om een laptop, een desktop computer, of mobiele apparatuur", aldus Richard Redding, vice president en general manager, Mobile bij LogMeIn. "Nu mobiele telefoons steeds populairder worden bij zowel consumenten als zakelijke gebruikers – en steeds complexer – helpen we IT-organisaties bij het kosteneffectief toegang krijgen tot en ondersteunen van eindgebruikers op afstand."
Live demonstratie op GSMA Mobile World Congress
LogMeIn demonstreert Rescue+Mobile inclusief de Symbian-preview in stand 7F48 tijdens het GSMA Mobile World Congress, dat van 11 tot 14 februari 2008 plaatsvindt in Barcelona.