Het opstellen van second opinion voor de implementatie van een Web-Content management oplossing.
Organisatie: Gemeente Deventer
Probleemstelling: De gemeente Deventer staat op een keerpunt bij de ontwikkeling van haar website. In 2004 is een traject voor verbetering van de site gestart onder meer omdat er enerzijds behoefte aan meer functionaliteit was, anderzijds omdat de programmatuur, die in gebruik was, niet meer werd onderhouden. De Gemeente Deventer heeft gekozen voor de implementatie van een nieuw CMS.
Oplossing: Middels een analyse van de huidige en gewenste situatie is een korte marktanalyse uitgevoerd. Hierbij is ook gekeken naar oplossingen die andere gemeenten gebruiken.
Meerwaarde: De second opinion biedt de Gemeente Deventer een duidelijk beeld van een aantal mogelijke scenario's. De reeds gekozen oplossing past in deze scenario's. De second opinion heeft bijgedragen aan een duidelijker en beter beeld van de implicaties van de implementatie van het nieuwe CMS.
Rol Content Strategy: Als consultant verantwoordelijke voor uitvoering van de analyse van de huidige en gewenste situatie. Tevens is een marktanalyse uitgevoerd. In het advies is de analyse gecombineerd met de marktanalyse.
Tools en methodieken: Er wordt gewerkt conform een goedgekeurd Plan van Aanpak.