Dit jaar viert distributeur SecureComm zijn vijfjarig jubileum. In 2003 is SecureComm officieel van start gegaan met zijn eigen ideeën over hoe value add distributie echt anders en beter kan.
Inmiddels is Securecomm volwassen geworden en bekend bij (bijna) iedere reseller en fabrikant die zich serieus bezig houdt met messaging, mobility en security oplossingen. Directeur Raymond Kreefft is tevreden met wat hij en zijn teamleden hebben bereikt. Hij vertelt: "Het eerste jaar van SecureComm was zwaar, maar daarna boekten we succes. We hebben de markt laten zien dan we een echte value add distributeur zijn. Het gaat bij ons om mensen en producten. Ons succes is te danken aan de inzet van onze medewerkers, de goede samenwerking met leveranciers, een breed en actief marketingbeleid en door continue resellers te steunen." Martin Meerman, marketing manager bij SecureComm, vervolgt; "Door middel van het geven van workshops en de zakelijke processen eenvoudiger te maken helpen we resellers de markten en klanten bereiken."
De distributeur verkoopt diverse security oplossingen van onder andere WebSense, WatchGuard, Altiris en Arbor Networks. Veel wordt verwacht van het product AppSense, dat zich richt op beheer van Windows omgevingen. SecureComm verwacht de komende jaren daarin veel groei, omdat Microsoft steeds meer oplossingen op de markt brengt voor virtualisatie en daarbij nauw samenwerkt met partijen zoals Intel, Symantec en Citrix.
SecureComm heeft van een leverancier afscheid genomen en dat is Panda. Kreefft: "Panda is vooral interessant als consumentenproduct. Na een samenwerking van 2,5 jaar is de relatie stopgezet."
Voor 2008 gaat SecureComm zich meer toeleggen op security, messaging en managed services. Daarnaast heeft het bedrijf internationale ambities. Kreefft: "We gaan op termijn in de rest van Europa actief worden."