HintTech, de ICT-dienstverlener uit Delft, heeft onlangs het ICT bedrijf Arhel uit Novi Sad, Servië overgenomen.
Arhel houdt zich sinds 1998 bezig met softwareontwikkeling voor een aantal Europese multimediabedrijven, waaronder Lost Boys Icon, MediaCatalyst en Grey Group. Daarnaast hebben zij opdrachten uitgevoerd voor onder andere Sony Ericsson, Heineken, Schering en Vodafone. De aankoop van het bedrijf past binnen de Internationaliseringplannen van HintTech.
De mensen van Arhel gaan verder als Servische businessunit van HintTech. Zij zullen op diverse projecten worden ingezet, zowel in Europa als in de Verenigde Staten (VS) en gaan zich bezighouden met acquisitie. In aanvulling op de kennis die ze al hebben worden de medewerkers opgeleid in Tridion. Daarnaast zal in Novi Sad personeelsuitbreiding plaatsvinden om aan de groeiende vraag naar specialisten te kunnen voldoen.
"We zijn trots op deze uitbreiding van ons bedrijf," zegt Patrick Dekker, directeur van HintTech. "De samenwerking loopt op rolletjes. We zijn onder de indruk van de professionaliteit en softwarekennis van onze nieuwe collega’s. Door hun andere kijk op ICT en bewezen succesvolle nearshore projectuitvoering zien wij ook weer nieuwe invalshoeken. Een inspirerende ervaring die ervoor zorgt dat we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn."
Ook Dejan Curcic, directeur bij Arhel, is blij met de overname. "We waren al enige tijd op zoek naar een Europees bedrijf waarmee we konden gaan samenwerken. De klik met HintTech was er direct. Binnen het bedrijf lopen alleen maar specialisten rond die net zo bezeten zijn van ICT als wij. Erg leuk, het zet beide bedrijven op een hoger plan en daar kunnen onze opdrachtgevers alleen maar profijt van hebben."
De aankoop van Arhel in Servië is een van de onderdelen van de internationale groeistrategie van HintTech. De al bestaande vestiging in de VS is gestaag aan het uitbreiden. Het komende jaar wordt hier een verdubbeling van het aantal medewerkers en een explosieve toename van het aantal opdrachten verwacht.