Ict-dienstverlener HintTech uit Delft koopt Arhel in Servië. Arhel ontwikkelt sinds 1998 software voor multimediabedrijven, waaronder Lost Boys Icon, MediaCatalyst en Grey Group. Ook Sony Ericsson, Heineken, Schering en Vodafone zijn klant.
Het Delftse HintTech neemt ict-bedrijf Arhel uit Novi Sad in Servië over. De mensen van Arhel gaan verder als Servische businessunit van HintTech. Zij zullen op diverse projecten worden ingezet, zowel in Europa als in de Verenigde Staten en gaan zich bezighouden met acquisitie. In aanvulling op de kennis die ze al hebben worden de Arhel-medewerkers opgeleid in Tridion. Ook wordt in Novi Sad extra personeel geworven.
Nearshore
"We zijn trots op deze uitbreiding van ons bedrijf," zegt Patrick Dekker, directeur van HintTech. "Door de nearshore projectuitvoering zien wij nieuwe invalshoeken." De aankoop van Arhel is onderdeel van de internationale groeistrategie van HintTech. De vestiging in de VS breidt gestaag uit. Het komende jaar wordt daar een verdubbeling van het aantal medewerkers verwacht.
HintTech is specialist op het gebied van e-business technologie (.Net-, Java-platform, Tridion) en it-projecten. Het bedrijf is opgericht in 1997.