Tijdens de Allied Telesis Kick-off in LAS Vegas, door The Chain Connection georganiseerd, tekenden Berry de Jong, commercieel directeur Allied Telesis, en Mariëlle Willems, directeur van The Chain Connection, het contract voor een verlenging van de succesvolle samenwerking voor 2008.
Het Channel Care Programma 2008 is een verregaande integratie van alle Benelux marketingactiviteiten die The Chain Connection voor Allied Telesis verzorgt, waaronder het beheer van partners en de ontwikkeling van marketing tools.
Channel Care Programma
Het Channel Care programma is ontwikkeld voor fabrikanten met een indirect distributiebeleid. Vaak passen deze fabriekanten de 80/20 regel toe (80 procent van de aandacht gaat naar slechts 20 procent van de dealers). De aandacht is daarbij veelal gericht op de bovenkant van de relatiepiramide, hetgeen logisch is want 80 procent van de omzet wordt door die 20 procent gerealiseerd. Voor fabrikanten die ook een goed inzicht willen hebben in de overige 80 procent van hun afzetkanaal is het Channel Care programma ontwikkeld. Het Channel Care programma geeft een gestructureerd inzicht in de activiteiten en behoeften van de afnemers aan de onderkant van de relatiepiramide.
Samenwerking met Allied Telesis
Berry de Jong, commercieel directeur Benelux: "Wij hebben voor The Chain Connection gekozen omdat het Channel Care Programma perfect aansluit op de behoefte om met minder middelen een hoger rendement te halen. Wij hebben zelf geen middelen om met alle ruim 1.000 wederverkopers een relatie te onderhouden. Wij vinden dit echter wel belangrijk en hebben in The Chain Connection een ervaren Partner gevonden die dit integraal overneemt. Dit geeft Allied Telesis de ruimte om zich volledig te focussen op haar top 20 klanten en die ondersteuning te geven die passend is. The Chain Connection zorgt voor de overige wederverkopers en ondersteunt ons in het identificeren van potentiële Allied Telesis Partners."
"Daarnaast hebben wij onze Benelux marketingactiviteiten ook volledig bij The Chain Connection neergelegd. Samen met Hennie Jansen, die als interim marketing manager voor Allied Telesis zal optreden, maken wij een consistent marketingplan die voor elke Allied Telesis Partner herkenbaar op het Allied Telesis Partner Portaal wordt geplaatst. In overleg kan The Chain Connection ook op maat Partners ondersteunen en zijn er middelen beschikbaar om nieuwe markten te gaan bewerken."