Genesys hanteert zowel een directe als indirecte verkoopstrategie en volgens Stefan Captijn, onlangs aangesteld als manager business consulting EMEA, gaat die strategie niet veranderen. Wel verschilt de verhouding per regio.
Over het algemeen spreekt Genesys van een ‘direct touch’ model (indirecte verkoopstrategie) waarbij in nauwe samenwerking met de partner de klant bediend wordt. Met Business consulting wordt bedoeld dat de link met de klant direct is (directe verkoopstrategie). Captijn: "Genesys heeft een business consulting methodologie ontwikkeld om haar klanten te begeleiden en adviseren in verbeteringstrajecten. Dit kan variëren van transformatie-roadmaps tot simulatie van complete ‘custom’ workshops. Genesys verwacht met het verder uitbreiden van Business Consulting een groei in alle distributie -kanalen."
Genesys Telecommunications Laboratories is een dochter van Alcatel Lucent en leverancier van software voor het optimaliseren van klantinteracties. Captijn werkt al sinds 2000 bij Genesys, waarvan de laatste twee jaar als product marketing manager. Vanaf 1 februari 2008 is hij als manager business consulting EMEA verantwoordelijk voor de verkoop van de business consulting-diensten en het managen van het Genesys EMEA Business Consulting team. "Dit team is nauw betrokken bij klanten en prospects in alle fasen van het salestraject. Zij helpen hen bij het kiezen van de juiste oplossing voor hun klantenservice, en kijken daarbij naar de beschikbare middelen, de impact op de organisatie, budgetten en bestaande technologieën. Doel is een optimaal contactcenter, dat voortdurend de juiste balans vindt tussen kosten, kwaliteit en omzet."