Kaseya, wereldwijd leverancier van IT-automatiseringssoftware voor IT-dienstverleners en zakelijke IT-organisaties, boekte in 2007 een omzetstijging van 215 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Deze groei was het gevolg van een stijging van het aantal klanten onder zowel IT-dienstverleners als zakelijke klanten.
Via haar kantoren in Noord-Amerika, Europa, Azië en het Stille Zuidzeegebied en Latijns-Amerika helpt Kaseya IT-beheerders om op kostenefficiënte wijze de productiviteit van hun IT-dienstverlening te verhogen en tegelijkertijd de complexiteit van hun IT-beheeromgeving te reduceren. Kaseya zorgt voor verbeterde schaalbaarheid en efficiëntie, zodat aanbieders van beheerde IT-diensten hun omzet aanzienlijk kunnen opschroeven en de kosten van hun dienstverlening fors kunnen reduceren. Hierdoor zijn de dienstverlenende klanten van Kaseya in staat om aanmerkelijke winstverbeteringen te realiseren en de klantentevredenheid te verbeteren.
"2007 is in alle opzichten een doorslaggevend jaar geweest voor Kaseya", aldus Gerald Blackie, de CEO van het bedrijf. "We organiseerde ons eerste gebruikerscongres, introduceerden verschillende baanbrekende programma’s, hebben onze activiteiten uitgebreid naar nieuwe regio’s overal ter wereld en bleven innoveren en verder bouwen aan onze technologie. De forse groei en het aanzienlijke succes die Kaseya in 2007 wist te realiseren, geven blijk van de legitimiteit van haar managed services business model voor IT-dienstverleners en de behoefte van zakelijke IT-afdelingen om hun organisatie op efficiëntere, simpele en kostenefficiënte wijze van ondersteuning te voorzien".
Recente klanten van Kaseya en bedrijven die hun implementaties van de software verder uitbreidden, zijn onder meer Baker Triangle, Snap Printing, Expedient Technology Solutions, de gemeente Hagerstown in Maryland, Md., Ziptech, Compudyne, LAN Solutions, A3 Business Networks en The Data Caretakers.
"We hadden dit niveau van dienstverlening voor onze huidige klantenkring nooit kunnen bieden zonder de inzet van Kaseya", aldus Andy Van Assema, Directeur van A3 Business Networks. Raymond Pauptit, directeur bij LAN Solutions, voegt toe: "Kaseya biedt ons de kans om de clientèle uit te breiden zonder zelf heel erg veel in personeel te hoeven groeien en daarnaast zijn we in staat om een betere dienstverlening te bieden." Ties Bakker, Directeur van The Data Caretakers, stelt tenslotte: "De diversiteit die Kaseya biedt, maakt het tot een succes."
Een terugblik op 2007 – mijlpalen en successen van Kaseya
• April – Kaseya organiseerde haar eerste gebruikerscongres in Las Vegas. In het overvolle congrescentrum Four Seasons in Las Vegas konden deelnemers luisteren naar de openingsspeech van Guy Kawasaki en overal tijdens het congres kennis opdoen en met collega’s netwerken.
• Juni – Het bedrijf introduceerde Kaseya versie 4.8 en End Point Security (KES), met beveiliging van wereldformaat voor endpoints die met behulp van het IT-kader van Kaseya worden beheerd.
• Juni – Kaseya nam de technologische activa over van Versora, een niet-beursgenoteerde aanbieder van software voor desktopmigratie. De overname stelde Kaseya in staat om haar MSA-software aan te vullen met onder meer de mogelijkheid om gebruikersvoorkeuren, profielen, gegevens en instellingen over te brengen naar nieuwe gebruikers met hetzelfde of een afwijkend besturingssysteem.
• Juni – Kaseya introduceerde haar Technology Alliance Program om verbeterde klantenservice- en -ondersteuning te bieden en de integratie van haar software te verbeteren door samen te werken met IT-dienstverleners. De eerste drie bedrijven die tot deze alliantie toetraden, waren Autotask, Catbird and Tigerpaw.
• September – Kaseya introduceerde haar revolutionaire emPower-programma, een uitgebreide reeks van diensten en ondersteuningsbronnen waarmee klanten de verwachtingen van de afnemers van hun IT-diensten kunnen overtreffen door middel van proactief IT-beheer en -automatisering.
• November – Kaseya kondigde plannen aan om haar netwerk van partners, resellers en klanten in de IT-markt in het Midden-Oosten verder uit te breiden.
Een vooruitblik
Kaseya is dit jaar van plan om het succes van 2007 te evenaren of zelfs te overtreffen door nieuwe initiatieven te introduceren binnen gebieden die voor Kaseya op de eerste plaats komen: productontwikkeling en klantenondersteuning.
Het bedrijf is voornemens om haar IT-automatiseringssoftware en modules verder te blijven ontwikkelen, onder meer door bredere ondersteuning voor verschillende platforms, geavanceerde beveiliging van endpoints en back-upmogelijkheden aan te bieden. Ook zal Kaseya de ondersteuning van haar producten blijven uitbreiden met nieuwe trainingsmogelijkheden en uitgebreide verkooptools voor dienstverleners.
Daarnaast kunnen klanten uitkijken naar het tweede jaarlijkse gebruikerscongres van Kaseya, dat belooft nog indrukwekkender te worden dan het uitverkochte evenement van vorig jaar.