Kensington, aanbieder van mobiele computeraccessoires, introduceert ‘Partner-it’, een Europese distributie- en reseller-partnerprogramma.
Dit web-based programma (http://www.kensingtonpartner-it.com) wordt in eerste instantie uitgerold in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, België en Duitsland. Het is ontwikkeld om Kensington-resellers te onderwijzen en te belonen en om nieuwe partners aan te trekken die met de Kensington willen samenwerken. Met de introductie van dit programma streeft Kensington ernaar om aan het einde van het jaar met 500 resellers meer te werken.
Het drieledige programma zal zich richten op:
– Distributeurs
– Premier Resellers (diegenen die al een substantiële hoeveelheid Kensington-producten verkopen en over een vaste Kensington account manager beschikken)
– Associate Resellers (resellers die geen of een kleinere hoeveelheid Kensington-producten verkopen en die ernaar kunnen streven Premier Resellers te worden door middel van deelname aan het Partner-It-programma)
Elk doelgroep ontvangt op maat gemaakte promoties, programma’s en voordelen die speciaal op hen en hun klanten gericht zijn. Zo worden distributeurs aangemoedigd een reseller aan te bevelen om daarvoor een beloning te ontvangen. Resellers zullen worden aangemoedigd om ‘te leren over en te verdienen aan’ Kensington-producten. Voor Premier Resellers is een ‘verkoop en verdien’-promotie beschikbaar.
Kensington is van origine bekend van het assortiment kabelsloten voor de beveiliging van computerhardware. Momenteel zegt het bedrijf ook veel succes te hebben met haar uitgebreide accessoirelijn – van SlimBlade muizen tot LiquidFM Transmitters – ter ondersteuning van de mobiele computergebruiker. Met het programma wil Kensington partners informeren en aanmoedigen om zowel de verkoop van de security-lijn een boost te geven als het cross-sellen van de producten te bevorderen.
"Het Kensington Partner-it-programma is toegankelijk voor al onze IT-distributeurs en resellers. We kunnen hierdoor een sterkere band opbouwen met het kanaal en het bewustzijn over onze producten vergroten", zegt Robert de Vries, sales & marketing manager bij Kensington Benelux. "Door de aantrekkelijke voordelen die we iedereen bieden die met ons in zee gaat, vertrouwen we erop dat het programma onze betrokkenheid met onze resellers zal vergroten. Daarnaast zal het hen helpen hun verkoop uit te breiden." "We leggen ons erop toe om het Partner-it-programma verder te ontwikkelen. Dit doen we door meer resources en voordelen op te nemen die in 2008 en daarna onze partners in Europa zullen ondersteunen", besluit de Vries.