free-hotspot.com, ‘s werelds grootste aanbieder van gratis Wi-Fi HotSpots, kondigt vandaag aan dat hun netwerk met 400% gegroeid is tijdens 2007, van 600 tot 2.400 HotSpots in 18 Europese landen.
Deze snelle groei in gratis Wi-Fi heeft plaatsgevonden op verschillende vlakken, geeft Joe Brunoli, Vice President Business Development van het bedrijf, aan. "free-hotspot.com heeft zich zowel op geografisch gebied als in nieuwe marktsectoren kunnen ontwikkelen. Wij zijn nu één van de grootste Wi-Fi aanbieders, al dan niet gratis, in Oost-Europa, terwijl wij ook ons bereik in West-Europa blijven uitbreiden." Hij voegt toe: "Ook zijn wij steeds actiever op "niet-traditionele" Wi-Fi markten, zoals kapsalons, autodealers, campings en outlet stores."
In Nederland is het aantal HotSpots in 2007 met ruim 30% toegenomen. Naast bekende namen als TONI&GUY en The Bulldog Hotel besloten ook steeds meer kleinere locaties een samenwerkingsverband met free-hotspot.com aan te gaan.
Een belangrijke reden voor de groei van het bedrijf is de keuze van hotelketens, restaurants en andere horecagelegenheden voor free-hotspot.com’s Wi-Fi oplossing. "Grotere organisaties willen graag samenwerken met een marktleider die toegevoegde waarde kan bieden," zegt Brunoli. "Wij bieden niet alleen pan-Europese installatie, ondersteuning en onderhoud maar ook uiterst effectieve mogelijkheden voor promotie en het opbouwen van een merk met behulp van ons EDGE Wi-Fi Messaging systeem. Dit unieke voorstel zal ons in staat stellen om samen te werken met nog meer nationale en internationale namen."
Brunoli heeft de ambitie meer dan 5.000 HotSpots te installeren voor het eind van 2008.