Trinicom heeft Jim van den Heuvel (47) aangesteld als commercieel directeur. Zijn voornaamste verantwoordelijkheden zijn het aansturen van de afdelingen sales en marketing en het vergroten van het marktaandeel, het commerciële netwerk en de naamsbekendheid van Trinicom. Van den Heuvel maakt deel uit van het management team.
Vóór zijn indiensttreding bij Trinicom was Van den Heuvel vice-president sales en marketing bij het Finse softwarebedrijf Trackway. Trackway is een grote speler op het gebied van supply chain visibility en toepassingen voor tracking and tracing. Van den Heuvel stuurde de internationale sales- en marketingorganisatie aan en heeft een indirect kanaal opgezet in EMEA. Voorheen vervulde hij verschillende sales- en business development functies bij internationale organisaties als Nortel, Hewlett-Packard en EMC.
Jim van den Heuvel gaat zich richten op het uitbouwen van Trinicom’s naamsbekendheid en footprint in de Nederlandse markt. "Trinicom beschikt over het juiste productportfolio en de juiste referenties. Er is bovendien ruim voldoende vraag vanuit de markt naar customer interaction management software. Ik verwacht dat het jaar 2008 voor Trinicom een jaar zal worden van sterke groei in marktaandeel in Nederland en uitbouw van de buitenlandse vestigingen. Samen met mijn team ga ik een belangrijke bijdrage leveren aan het realiseren en stroomlijnen van deze groei", aldus Van den Heuvel.
De aanstelling van Van den Heuvel volgt op een aantal wijzigingen in de organisatiestructuur van Trinicom. De landelijke vestigingen zijn onder andere duidelijker verantwoordelijk voor hun eigen sales en marketing. CEO Wilco Rietberg: "Na vele jaren van groei hebben we in 2007 opnieuw een omzetgroei van 25 procent weten te realiseren. Dit vroeg om de nodige aanpassingen binnen onze organisatiestructuur. Daarom hebben we de verantwoordelijkheden en lijnen duidelijker vastgelegd. De nieuwe structuur biedt een gedegen basis voor verdere groei, waar Jim van den Heuvel zeker aan zal bijdragen."